Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fries met miljoen fietskilometers - Forum Wereldfietser

Fries met miljoen fietskilometers

Zaterdag gelezen in het Dagblad vh Noorden:

Leeuwarden, Slechts drie Nederlanders gingen hem voor. Als Rikus van Veen (61) uit Sneek maandag Holwerd passeert tijdens de Rijwielelfstedentocht heeft hij er één miljoen fietskilometers opzitten. Hij fietste de afgelopen 44 jaar gemiddeld 22.800 kilometer per jaar.

WOW, dat zijn wel heel veel kilometers per jaar, dat haal ik niet eens met mijn auto, laat staan op de fiets :lol:

groet, roosje
Wow, ik heb nog heel wat kilometers te gaan voordat ik zover ben...pfff


Aangepast door moderator: link naar OT site verwijderd. FV
Hoeveel? 22.800 km gedeeld door 12 maanden is 1900km per maand
Als je dat deelt door 30 dagen van de maand kom je op 63km per dag. Elke dag! Dan zal daar toch ook wel woon/werk km bij zitten. Hihi misschien istie van beroep wel "knooppuntenroutebordjesuitzetter".
Zo veel km's is dat toch niet?
Zelf ben ik géén "hobbyfietser" maar een
"woon/werkfietser" :roll:
En ik doe er een 50km per werkdag, dus een 10.000km's per jaar.
En ik ken er verschillende die ook elke werkdag 50km fietsen, en dan nog
een paar keer per week s'avonds een toerke om doen én dan nog in het weekend een toertocht van +100km maken.
Wat wel zo is, is dat men het geluk moet hebben om het 44 jaar en langer het te kunnen blijven doen.
Deze fietsenmaker http://www.velomobiel.nl/rijderslijst/i ... ddeld_desc houdt ook bij hoeveel zijn klanten fietsen. 1500 km per maand is geen uitzondering.

Alle klanten die het doorgeven hebben al meer dan 11 miljoen km gefietst
inderdaad, zijn jaarkilometers zijn niet zo extreem als ik denk aan Jefke die er 50000 op een jaar gedaan heeft maar om 44 jaar na elkaar dit op te brengen is wel zeer extreem en verdient een dikke pluim daarvoor!

* Jefke, zie www.jefke06.be