Topklasse tandem, bouwjaar 1996, als nieuw, handgebouwd op maat om te reizen, elk onderdeel (tot spaaknippels toe) zorgvuldig geselecteerd: enkel versnellingen zijn Japans (Campagnolo had toen geen Triple crankstel), verder alles Europees of Amerikaans. Compleet uitgerust weegt hij ongeveer 22 kg. Demonteer de reisuitrusting, leg andere bandjes en je hebt een lichtgewicht racetandem. De tandem heeft heel weinig gereden: de trommelrem vereiste al snel een dure adaptor voor onze Burley kinderkar en nu heb ik al jaren geen stoker meer. Nieuwprijs was toen 240000 BF - 6000 euro.
Frame: Chroommolybdeen oversized (Nivachrome buis van Columbus), superstijf, maten 62-57, unicrown vork, poedercoating groen metallique, verwaarloosbare lakschade.
Wielen: Velgen Alesa alloy 622x19 (28 duimswielen). Naven DT Hügi met snelspanner, achternaaf met Arai trommelrem als extra afdalingsrem of parkeerrem. 48 spaken Sapim inox butted (+ 2x3 reservespaken rechts en links). Banden Continental Top Touring 37- 622, 5.0 bar, er liggen twee buitenbanden op elk wiel: iets meer gewicht, maar nooit lekrijden, druk verhoogbaar tot 6 bar.
Trapstellen: Specialites 175 BSC France tandem, vooraan excentrische tandemtrapas.
Versnellingen: Shimano Deore XT 3 x 8, grip shift commandeurs op stuurbocht machinist.
Remmen: Magura HS66 hydraulische velgremmen, achteraan als extra Arai trommelrem (commandeur op schuine buis).
Pedalen: Shimano double function (een zijde SPD, andere zijde zonder klik), momenteel in gebruik op andere fietsen.
Balhoofdstel: Ritchey Logic, voorste stuurpen is maatgebouwd door Vlerick (nivachrome).
Zadelpennen: Use, verend, geen zijdelingse speling. Door niet- verende zadelpennen te installeren kunnen de framematen eventueel (als het ware) verkleind worden.
Zadels: Brooks Pro Team zwart, weinig gebruikt, nog niet gevormd.
Stuurbochten: 3 ttt Forma SL Ergopower racing, bekleed met foam (Grab On).
Dragers: Voor en achter Blackburn (de echte uit hun goede tijd).
Bidonhouders: 5 x Blackburn.
Spatborden: SKS.
Verlichting: Voor B&M Halo, achter Rolls Well, roldynamo Sanyo NH-T6 (6V-3W) op loopvlak, extreem lage rolweerstand, dubbele bedrading.
Computer: Cateye CC-CL200 Cordless.
Pomp: Zefal HPR mini double shot + houder met 2 CO2-shots.
Boutjes: Alle boutjes zijn inox inbussen.
Vraagprijs: dit vintage juweel mag weg voor 1500 euro.
Foto's en contact via
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 46832.html
Frame: Chroommolybdeen oversized (Nivachrome buis van Columbus), superstijf, maten 62-57, unicrown vork, poedercoating groen metallique, verwaarloosbare lakschade.
Wielen: Velgen Alesa alloy 622x19 (28 duimswielen). Naven DT Hügi met snelspanner, achternaaf met Arai trommelrem als extra afdalingsrem of parkeerrem. 48 spaken Sapim inox butted (+ 2x3 reservespaken rechts en links). Banden Continental Top Touring 37- 622, 5.0 bar, er liggen twee buitenbanden op elk wiel: iets meer gewicht, maar nooit lekrijden, druk verhoogbaar tot 6 bar.
Trapstellen: Specialites 175 BSC France tandem, vooraan excentrische tandemtrapas.
Versnellingen: Shimano Deore XT 3 x 8, grip shift commandeurs op stuurbocht machinist.
Remmen: Magura HS66 hydraulische velgremmen, achteraan als extra Arai trommelrem (commandeur op schuine buis).
Pedalen: Shimano double function (een zijde SPD, andere zijde zonder klik), momenteel in gebruik op andere fietsen.
Balhoofdstel: Ritchey Logic, voorste stuurpen is maatgebouwd door Vlerick (nivachrome).
Zadelpennen: Use, verend, geen zijdelingse speling. Door niet- verende zadelpennen te installeren kunnen de framematen eventueel (als het ware) verkleind worden.
Zadels: Brooks Pro Team zwart, weinig gebruikt, nog niet gevormd.
Stuurbochten: 3 ttt Forma SL Ergopower racing, bekleed met foam (Grab On).
Dragers: Voor en achter Blackburn (de echte uit hun goede tijd).
Bidonhouders: 5 x Blackburn.
Spatborden: SKS.
Verlichting: Voor B&M Halo, achter Rolls Well, roldynamo Sanyo NH-T6 (6V-3W) op loopvlak, extreem lage rolweerstand, dubbele bedrading.
Computer: Cateye CC-CL200 Cordless.
Pomp: Zefal HPR mini double shot + houder met 2 CO2-shots.
Boutjes: Alle boutjes zijn inox inbussen.
Vraagprijs: dit vintage juweel mag weg voor 1500 euro.
Foto's en contact via
http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... 46832.html