Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zitten op de camping - Forum Wereldfietser

Zitten op de camping

Hallo medefietser,

over een tijdje ga ik een rondje Nederland maken met mijn vrouw,
nu willen wij graag lekker zitten als wij op de camping zijn.

heeft er iemand een stoel tip?

ik kan er niet echt uitkomen of de stoelen zijn 80,- pst ( alite monarch) of ze zijn te groot om te vervoeren.

wij rijden met een cyclone van radical design en 2x 2 backrollers.

alvast bedank voor de reacties.

mvg Erik ten Arve
wij hebben vorig jaar 2 backpacker chairs van Bo-camp gekocht, opblaasbaar kussentje erin en heerlijk zitten maar. totale kosten ong 25euri per stoel.

er zijn ook hoezen in de handel waar je je slaapmatje in kunt stoppen en waar je een heerlijk stoeltje van kunt maken.

suc6 met jullie zoektocht en veel fiets en zit plezier

Boudewijn
^^ met Boudewijn.
Alleen welke opblaasbare kussens heb jij erin gestopt? Ik heb een goedkope xenos variant op de kleine kussentjes van thermarest geprobeerd maar dat was geen succes, en de thermarest prijs staat me met 50euro best tegen.
Ik heb een klein opvouwbaar stoeltje van minder dan 300 gram. Toch laat ik dat tegenwoordig thuis vanwege het gewicht, en neem ik alleen een opvouwbaar stukje gesloten schuim mee, van iets van 25 gram. Zelfs voor mijn oude stramme leden is dat ruim voldoende comfort.
Wim
Stoelen meenemen is voor mij een gepasseerd station. Op campings kun je vaak stoelen lenen. Raar idee? Probeer maar.
Het is trouwens achterlijk dat op Nederlandse campings meestal geen picknicktafels zijn. Dat is in veel andere landen beter geregeld.
Gelukkig staan er op steeds meer natuurkampeerterreinen picknick-tafels op het trekkersveld.
Kniematje voor in de tuin, die van wat harder schuim bij de Blokker voor 1 euro.
Respect voor al die bikkels, maar ik ga echt niet rondtrekken zonder stoeltje met rugleuning. En daarvoor gebruik ik al jaren Lafuma's, vergelijkbaar met de Bocamp backpackers chair van Perrysport. Zij zijn inderdaad lang, niet gewichtloos, niet handig tijdens het eten maar erg comfortabel tijdens mijn leesuren. En met opblaaskussentje uit dezelfde winkel, in de nachtelijke uren ook te gebruiken als hoofdkussen.
Ik heb ook een rugleuning nodig om de avond door te komen. Daarvoor heb ik al jaren een visserkrukje waar ik in de hoeken gaten in geboord heb. (zie foto) Met twee haringen prik ik het krukje dan schuin vast aan de grond. Om op te zitten gebruik ik een tas gevuld met kleding, slaapzak e.d. Onderweg gaat het krukje plat achterop de achtertassen. Er zijn van dit soort krukjes in staal en aluminium, waarbij staal vanwege het gewicht geen optie is.
Afbeelding
Leon
Wij hebben na jaren van tobben en denken dit jaar ook 2 backpacker chairs van Bo-camp gekocht. Deze bevallen uitstekend. Niet erg zwaar, klein oprolbaar en ze zitten geweldig (met iets zachts onder je kont).

Gelukkig zijn er inderdaad steeds vaker picknicktafels op natuurcampings, maar dat zit alleen prettig tijdens het eten en vaak zijn ze al ingepikt door mensen met een caravan die de tafel toch een handige aanvulling vinden op hun eigen opklapbare eettafel, tuinstoelen en picknicktafels... :roll:
Ook ik heb moeite met de hele tijd op de grond zitten, al dan niet op een matje, knielap etc. Inmiddels ben ik helemaal om voor de

Afbeelding

Je hebt steun in de rug en het zit redelijk comfortabel. Hij is is inderdaad vrij prijzig, maar dit is dan ook een van de weinige stoeltjes die ik ken, die ook daadwerkelijk 'gewoon' in een achtertas past.
Na een dag fietsen steun je nog steeds op je benen met de stoeltjes van Hans en dat is niet zo prettig. Wij gebruiken de lafuma stoeltjes, heerlijk. We vervoeren ze samen met de tentsokken en andere trope in een roltas, dwars over de fietstassen. Bij nat weer leggen we er een vuilniszak onder.
Zoals Jan hier reeds aanhaalt opteer ik ook om geen stoel mee te sleuren maar gewoon gebruik te maken van hetgeen op de camping aanwezig is (bij de speeltuin vind je meestal wel een bank) of hetgeen je bij de buren kunt lenen of gewoon op het terras van de cafetaria/restaurant gaan zitten en ondertussen ietske drinken.

Een deftige comfortabele stoel om mee te nemen zal je mijn inziens toch nooit vinden. Ofwel is het te klein, te onstabiel, te zwaar of zonder rugleuning en dan zit of lig je nog beter op de grond.
Ik heb een Tatteljee Stele. Stoeltje (eigenlijk is het meer een steuntje voor de rug) weegt ongeveer 400 gram en past opgerold met de tent op de bagagedrager. Prima kwaliteit, gebruik het al jaren en het ziet er nog als nieuw uit.
Als je een paar dagen eerder was geweest met je vraag, had ik tijdens de Hemelvaarttocht een foto-inventarisatie kunnen maken. Er waren vele variaties (zowel gekocht als zelfgemaakt) aanwezig. Ik schat in dat de ruime meerderheid van de deelnemers een stoeltje had en zeker niet alleen de oudjes.

Zelf ben ik heel tevreden met mijn thermarest-stoeltje. Afbeelding

Inderdaad, wel wat duur voor een lapje stof met wat stokjes. Mijn oplossing is dan altijd: Vraag het voor je verjaardag.

Gerd
Tja,

ik kan kiezen, meestal neem ik een klein alufolie zitlapje mee voor met het koken, een Haglofs driepikkel krukje. Mijn vriendin sleept een chair-b mini resort mee (zit wel ok) en sinds een tijdje heb ik ook een monarch zitje (erg leuk).

Afbeelding

soms heb ik ook een opblaasbaar tar matje bij.. Das allemaal wel met de luxe van een fiets, met de rugzak heb je gewoon je overbroek om op te zitten.

Bas

en ja, bankjes zijn wel super
Ik moet ook kunnen zitten. Vorig jaar een Alite laten opsturen door mijn zwager in de US. Dan was het net te doen qua prijs :oops:
Maar ze zitten heerlijk. Ben 'm dan ook de helft van de tijd kwijt aan de kinderen :lol:
wij hebben de kussentjes van de xenos erin en dat bevalt ons prima

Boudewijn
Ook wij willen na een dag fietsen zitten op iets met een rugleuning. Na een paar jaar lafuma klapstoeltjes te hebben meegenomen zijn we vorig jaar overgegaan op de thermarest trekkerschairs. Deze bevallen ons uitstekend!

groet, Corine
Ik heb nu bijna vijf jaar continue gebruikers-ervaring met mijn Therm-a-Rest trekkers chair, maar mocht ik ooit weer een stoel aanschaffen dan kocht ik gewoon weer dezelfde.

Ik vind de grootste voordelen dat je laag bij de grond zit, dus makkelijk met koken (je hoeft niet steeds voorover te buigen); je kunt gewoon in de tent zitten in deze stoeltjes en je kunt zo lekker hangen ! Ook een groot voordeel is dat je op lucht zit, wat door je lichaam wordt verwarmd en waardoor je dus geen koude kont krijgt (en de rest van je lichaam), wat op plastic of stoffen stoeltjes wel het geval is. Wij hebben een aantal keren op campings stoeltjes aangeboden gekregen van mensen die dachten "goh wat zielig, die mensen zitten op de koude grond", maar die stoelen wezen we na een paar keer liever af, want dat was geen voordeel.

En misschien is de prijs iets aan de hoge kant, maar je hoeft er dan ook maar ééntje te kopen en dan zit je voor de komende tig jaren in een zetel. Want die van ons zijn nog steeds in prima staat! Ik ga voor Therm-a-Rest!
Groeten uit Cairo,
Ali