Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Probleem met bidonhouders + welke houder voor brandstoffles - Forum Wereldfietser

Probleem met bidonhouders + welke houder voor brandstoffles

Hallo,

Ik heb een Focus mtb omgebouwd en een probleem daarbij is dat die maar 1 plaats heeft om een bidon te monteren. Nu heb ik 2-maal een bottle-fix gemonteerd zodat ik een petfleshouder en een houder voor de brandstoffles kon monteren, maar die 2e past er niet meer bij.

Afbeelding

Zien jullie een oplossing? Nog een 3e bottle-fix monteren voor de gewone bidon? Zou ik spijtig vinden (ziet er dan ook niet meer zo goed uit). De petfleshouder kan ik eventueel wel weglaten, maar die brandstoffles moet zeker buiten de fietstassen.

2e vraag: welke bidonhouder past een 1l MSR brandstoffles?
Ik had geprobeerd met de volgende maar past niet: http://www.bike-components.de/products/ ... lter-.html

Alvast bedankt!
Wouter
wouter93 schreef:Hallo,

Ik heb een Focus mtb omgebouwd en een probleem daarbij is dat die maar 1 plaats heeft om een bidon te monteren. Nu heb ik 2-maal een bottle-fix gemonteerd zodat ik een petfleshouder en een houder voor de brandstoffles kon monteren, maar die 2e past er niet meer bij.
Ik zou de petfleshouder op de bestaande nokken op de onderbuis zetten,
De korte bidon kan dan op de zitbuis.

De brandstoffles waar je niet uit hoeft te drinken kan dan lekker vuil worden onder de onderbuis
Brandstofflessen hang ik inderdaad zoals Marten suggereert onder de onderbuis. Tenzij het frame erg klein is past een 1 ltr fles meestal wel. Ik gebruik een bikebuddy als houder: http://www.bikebuddy.co.uk/ Iets beters weet ik echt niet.
Wim
Wim schreef:Brandstofflessen hang ik inderdaad zoals Marten suggereert onder de onderbuis. Tenzij het frame erg klein is past een 1 ltr fles meestal wel. Ik gebruik een bikebuddy als houder: http://www.bikebuddy.co.uk/ Iets beters weet ik echt niet.
Wim
Sinds een paar dagen ook in huis, beetje raar spul maar het werkt, ondertussen kan ik 4 litre water en een brandstof fles kwijt op/aan mijn frame(2x petfles houder, 1x 1l sigg fles in bikebuddy op onderbuis, + 0,6/1l brandstof fles onder bovenbuis)....nu maar een plek vinden voor de andere 20litre :lol:
Ok, bedankt! Zal morgen eens proberen.

Aangezien er veel mensen zijn die de brandstoffles in een bidonhouder steken geloof ik niet dat iedereen zo'n bike-buddy (ziet er wel goed uit) gebruikt. Iemand een idee welke "normale" houder zou passen? Hoop om die gewoon id winkel te vinden ipv het internet...
Gewone zijn moeilijk, omdat brandstofflessen van 1 liter groter zijn dan bidons, en een andere vorm hebben. Voor 0,6 liter flessen vond ik de Amerikaanse Profile houders wel goed, al zal je die ook via het web moeten bestellen. Klassieke houders en brandstofflessen gaan moeilijk samen.
Of die afneembare bikebuddy mk 3 past op een bottlefix weet ik niet zeker.
Wim
Deze misschien? Bidonhouder voor SIGG flessen.

.tsooJ
Die houder voor SIGG flessen werkt, maar schijnt volgens Chantal van Bike4Travel afhankelijk te zijn van de leeftijd van je fles (in het geval van MSR). MSR schijnt de flessen iets dikker gemaakt te hebben sinds vorig jaar en nu past het alleen met geweld. Ik had gelukkig nog een oude fles.

Groet Remco.
Ik heb het gevraagd aan Chantal en ze zei dat het zou passen, pakketje komt binnenkort toe, dan plaats ik nog eens een foto!
Heb vandaag de Sigg houder ontvangen. Past perfect! Heb nochtans een nieuwe MSR.
Ook heb ik een andere flessenhouder bestelt die maar 25mm (onderkant tot 1e gat) nodig heeft tov de 70(?)mm van de Topeak.
Als ik vanavond nog wat tijd heb (heb examens) plaats ik een foto.
Omdat de bottle-fix redelijk breed is, past de .75l bidon net niet achter de petfles. Dan maar hoger gemonteerd. Nu kan er een .5l in maar een .75l is ook nog net mogelijk (niet ideaal).

Misschien monteer ik de bidonhouder gewoon met trekbandjes, tape en lijm net boven de derailleur. Dat zal ik net voor m'n vertrek wel nog eens proberen.

Wouter

Afbeelding
wouter93 schreef:Ok, bedankt! Zal morgen eens proberen.

Aangezien er veel mensen zijn die de brandstoffles in een bidonhouder steken geloof ik niet dat iedereen zo'n bike-buddy (ziet er wel goed uit) gebruikt. Iemand een idee welke "normale" houder zou passen? Hoop om die gewoon id winkel te vinden ipv het internet...
Ik heb mijn brandstoffles van MSR in een bidonhouder van Zefal zitten. De bidonhouder is van hard kunstof en bevalt tot op heden prima.
eventueel....: je kan van elite ook van die bidonplaatsplasticdingentjes net boven de plaats van de schuine buis plaatsen zodat de pet fles houder iets hoger uitkomt (je gebruikt dan het onderste schroefgaatje niet).
Nu kan de bidonhouder wel op de zadelpenbuis laag zitten.

Persoonlijk had ik alleen gekozen om er netjes schroefbusjes in te plaatsen overal waar je geen gaatjes had...