Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fotoverslag fietstocht Engeland - Forum Wereldfietser

Fotoverslag fietstocht Engeland

Hier een fotoverslag van mijn fietstocht in Engeland van 27 t/m 30 mei 2011, totaal 192 km gereden en drie overnachtingen op Engels bodem. Tussen Harwich en Manningtree moest ik wel de trein nemen (het werd al donker op de heenreis en op de terugweg wilde ik geen risico nemen, panne met je fiets en dan boot gemist).
De bijbehorende foto-onderschriften staan aan de linkerkant. Klik op het zwarte pijltje rechtsonder voor de volgende foto. Voorts zijn er nog drie fimpjes. Kijk en geniet!

http://www.mijnalbum.nl/Album=RODN6O3D

Fietsen in East Bergholt
http://www.youtube.com/watch?v=MB0-c1WkjQg

Fietsen in Braintree
http://www.youtube.com/watch?v=q7vdGTDPSUI

De veerboot in H.v.H. verlaten
http://www.youtube.com/watch?v=BPJGdCsIlMk
Leuk Martin, heeeel erg herkenbaar "Britain".
Foto's zien er inderdaad zeer Brits uit, zal wel een mooi tochtje geweest zijn!
ik zie wel een tweewielerzaak, maar waar is die "modezaak" nou?
Prachtig en voor mij heel nostalgisch- ik heb jaren in Cambridge gewoond en ben heel vaak heen en weer gefietst tussen Harwich en Cambridge. Die kledingzaak zal wel een van de twee winkels zijn op King's Parade waar je toga's kunt laten maken, en ondermeer dassen kunt kopen met het wapen van je college.
Wim
Leuk om te zien.
Ik was wel verbaasd dat de kersenboom al vol rijpe kersen staat. Dat had ik pas later in het seizoen verwacht.
Wim schreef:Prachtig en voor mij heel nostalgisch- ik heb jaren in Cambridge gewoond en ben heel vaak heen en weer gefietst tussen Harwich en Cambridge. Die kledingzaak zal wel een van de twee winkels zijn op King's Parade waar je toga's kunt laten maken, en ondermeer dassen kunt kopen met het wapen van je college.
Wim
Het is de winkel van The Edinburgh Woollen Mill, 47 Sidney Street, Cambridge CB2 3HX Tel: 01223-301778. Overigens zijn mijn verdwenen kleren nu weer terecht! Maar tja, een paar mooie herinneringen erbij gekocht is nooit weg.... Mijn oude wintershawl is al gerafeld en een nieuwe met Schotse ruiten gekocht, ook nog eentje voor mijn vrouw.
Ja dat is een nu dure winkel voor touristen. Vroeger zat er een goedkopere traditionelere winkel waar ik nog wel eens een betaalbaar overhemd met wing collar heb gekocht voor bij een smoking (die je daar best vaak moet dragen).
Wim
Wim schreef:Ja dat is een nu dure winkel voor touristen. Vroeger zat er een goedkopere traditionelere winkel waar ik nog wel eens een betaalbaar overhemd met wing collar heb gekocht voor bij een smoking (die je daar best vaak moet dragen).
Wim
Ik had die dag geluk dat er veel artikelen bij The Edinburgh Woollen Mill afgeprijsd waren, twee halen, een betalen! Maar wat een prachtige kleren hingen daar, voel en ruik eens aan de echte Harris-Tweed, wat een Britse kwaliteit en geen goedkope made-in-China troep!
BRITTANIA ruled the world...
nostalgie ten top....(zie ook al de hoeveelheid reactie's)
een mooi verslagje Martin! Thanks!
Mooie sfeerbeelden en interessante informatie.
Schrok wel steeds van dat linksfietsen: 'k hwb er dan ook geen ervaring mee!
Je geeft een prima impressie van zo'n regio en Britain spreekt mij ook aan.
DriesBa schreef: Schrok wel steeds van dat linksfietsen: 'k hwb er dan ook geen ervaring mee!
Niet aarzelen, maar gewoon proberen. Uitkijken naar voorrang is in UK rechts i.p.v. links bij ons. Twee minuten en je hebt het al onder de knie! Geen probleem, DOEN! Ik heb een keer zo wekenlang in Engeland gefietst dat ik bij aankomst in Oostende gewoon vergat weer rechts te fietsen, met gierende autobanden als gevolg. :lol:
In vreemde landen is omgaan met andere talen nog moeilijker! WF'ers zijn toch van die mensen die de wereld graag per fiets willen aandurven?
Het is niet zo dat in Engeland links voorrang heeft. De grootste weg heeft voorrang. welke weg dat is staat op de weg aangegeven met strepen. Een kind kan de was doen. Het lastigste van ineens weer links rijden is op rotondes. De rest is simpel.
Wim
Links fietsen is niet erg, dat doe ik hier ook vaak ... Waar ik bijna niet aan kon wennen is het gevolg ervan: auto's die van rechts achter komen. Ook op de video's van Martin voel ik weer de verrassing.