Additionally, paste this code immediately after the opening tag: klittenband ortlieb zadeltas - Forum Wereldfietser

klittenband ortlieb zadeltas

Bij het voorbereiden van mijn tochtje naar Tallinn, welke volgende week begint, heb ik het klittenband van mijn zadeltas gemold.

Het bandje, wat om de zadelpen gaat, bestaat uit een bandje, waarop het klittenband is geplakt. Bij het loshalen van het bandje heeft de "lijm" van het zachte gedeelte van het klittenband losgelaten.
De eerste gedachte is om het dan maar te plakken met Bisonkit. Maar is dit wel de juiste oplossing.
Wie heeft ervaring met een goede oplossing?

En nee, er is geen garantie meer, want de tas is ouder dan 5 jaar.

Peter
Een paar tie-wrapjes meenemen?
Bij de lokale "Gouden schaar" een nieuw klittebandje aan laten naaien of als dat niet gaat drukknoppen op het overgebleven bandje.
Veel succes verder met de voorbereiding !

Ben
Polling schreef:Een paar tie-wrapjes meenemen?
Leuk idee, maar gezien de constructie kan het niet.
ben huve schreef:Bij de lokale "Gouden schaar" een nieuw klittebandje aan laten naaien ...
Briljant idee! Had ik zelf moeten verzinnen :(

En laat ik nou net getrouwd zijn met een Gouden Schaar.

Dank voor het denken.

Overigens is het wel een waarschuwing voor Ortlieb zadeltaseigenaren. Blijkbaar is de constructie niet van de kwaliteit die je van Ortlieb verwacht.

Peter
@ Peter: 'Blijkbaar is de constructie niet van de kwaliteit die je van Ortlieb verwacht'
Na vijf jaar mag er toch wel eens wat kapot gaan? Kijk eens naar alle topics over gebroken haken en andere delen van de ophangconstructies van zogenaamd oerdegelijke fietstassen. Overigens bestaat klittenband ook in vele kwaliteiten. Ga eens kijken in een goede zeilmakerij o.i.d.
wimmo17 schreef:@ Peter: 'Blijkbaar is de constructie niet van de kwaliteit die je van Ortlieb verwacht'
Ortlieb is bekend om zijn "gelaste" naden, waarover ik nooit klachten heb gelezen. En het is juist het contact tussen klittenband en onderliggende laag die verbroken is. Ik had van Ortlieb verwacht dat ook deze "lijm"verbinding goed zou zijn.
wimmo17 schreef:Overigens bestaat klittenband ook in vele kwaliteiten. Ga eens kijken in een goede zeilmakerij o.i.d.
Hat gaat dus niet om het klittenband zelf. Dat is prima in orde.

Peter
Mijn vriendin heeft een Ortlieb rugzak met klittenbandsluiting. Die zit er ook niet aangelast maar aangenaaid, erg goed, dat wel. Ik denk dat ze klittenband niet aan de rest van de tassen kunnen lassen vanwege het persen of de hitte die nodig is.
Leon
Leon schreef:Mijn vriendin heeft een Ortlieb rugzak met klittenbandsluiting. Die zit er ook niet aangelast maar aangenaaid, erg goed, dat wel. Ik denk dat ze klittenband niet aan de rest van de tassen kunnen lassen vanwege het persen of de hitte die nodig is.
Leon
Kun je ongelijksoortige kunststoffen ueberhaupt ultrasoon lassen?
m-gineering schreef:
Leon schreef:Mijn vriendin heeft een Ortlieb rugzak met klittenbandsluiting. Die zit er ook niet aangelast maar aangenaaid, erg goed, dat wel. Ik denk dat ze klittenband niet aan de rest van de tassen kunnen lassen vanwege het persen of de hitte die nodig is.
Leon
Kun je ongelijksoortige kunststoffen ueberhaupt ultrasoon lassen?
Daar heb ik niet voor doorgeleerd. :(

Peter