Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp bij vervoer fiets naar Schiphol - Forum Wereldfietser

Hulp bij vervoer fiets naar Schiphol

Hallo beste wereldfietsers,

onze vrienden Erica en Amaya (worldbiking.info) zijn een aantal weken geleden bestolen en zitten nu nog maar met één fiets (en het is geen tandem...) Nu willen ze dolgraag een nieuwe Koga hebben, en die is inmiddels besteld bij de fabriek in Heerenveen. Ze hebben ook al iemand bereid gevonden de fiets over te vliegen naar Miami, waar ze nu zelf zitten. Maar... de fiets (in doos) moet eerst nog naar Schiphol...
Is er iemand die bereid is de fiets (in doos dus, afmetingen ga ik later hier melden) donderdagochtend vroeg (vlucht gaat om 11.00 uur, meer info later) van de fabriek in Heerenveen naar Schiphol te brengen? Reiskosten worden natuurlijk vergoed en ik neem aan dat beide wereldreizigers je eeuwig dankbaar zullen zijn!
Ik weet, het is kort dag, maar als er ergens mensen te vinden zijn die dit op zich willen nemen, dan moet het hier op het Wereldfietser forum zijn.
Ik blijf met met oor aan het internet gekluisterd en hoop op veel spoedige reacties.
Alvast bedankt !
Vanuit Egypte,
namens Amaya en Eric
Aaldrik en Sonya :D
sonali schreef:Hallo beste wereldfietsers,

onze vrienden Erica en Amaya (worldbiking.info) zijn een aantal weken geleden bestolen en zitten nu nog maar met één fiets (en het is geen tandem...) Nu willen ze dolgraag een nieuwe Koga hebben, en die is inmiddels besteld bij de fabriek in Heerenveen. Ze hebben ook al iemand bereid gevonden de fiets over te vliegen naar Miami, waar ze nu zelf zitten. Maar... de fiets (in doos) moet eerst nog naar Schiphol...
Is er iemand die bereid is de fiets (in doos dus, afmetingen ga ik later hier melden) donderdagochtend vroeg (vlucht gaat om 11.00 uur, meer info later) van de fabriek in Heerenveen naar Schiphol te brengen? Reiskosten worden natuurlijk vergoed en ik neem aan dat beide wereldreizigers je eeuwig dankbaar zullen zijn!
Ik weet, het is kort dag, maar als er ergens mensen te vinden zijn die dit op zich willen nemen, dan moet het hier op het Wereldfietser forum zijn.
Ik blijf met met oor aan het internet gekluisterd en hoop op veel spoedige reacties.
Alvast bedankt !
Vanuit Egypte,
namens Amaya en Eric
Aaldrik en Sonya :D
Ik kan waarschijnlijk wel iets regelen. Laat me even weten wat de details zijn, eventueel in PB

Nico
Nico, ik heb je een mailtje gestuurd!
Antwoord terug gestuurd.

Nico
Grappig jullie correspondentie....

Maar waar we allemaal benieuwd naar zijn >> Gaat het lukken?
we doen ons best Blanche ! :-)
Ik heb één oor richting de VS en de andere naar Nico in Nijkerk en probeer het vanuit mijn nieuwe huisje in de bergen van de Sinai te coordineren. Leuk toch ?

Ik hou je op de hoogte!
Groeten
Ali
Nico,
ik ben de gegevens aan het verzamelen !
tot zo
Ali
Goed te zien dat er veel aandacht is voor de problematiek van Eric en Amaya. Ik had dezelfde hulpvraag gesteld in het forum overige vragen. De doos is 144 X 25 X 81 en weegt 28 Kg. Ik heb met Koga gesproken en net nog even met Eric Schambion. Het zou mooi zijn als Nico de fiets naar Schiphol kan brengen. Eric probeert degene die aangeboden heeft om de fiets mee te nemen naar Miami nog te contacten voor de juiste informatie.

Groet Leo
OK, laatste nieuws is dat Nico heeft aangeboden om de fiets naar Schiphol te transporteren !! Waarvoor hartelijk dank namens Eric en Amaya.

Alle contact gegevens worden inmiddels uitgewisseld tussen Nijkerk en Miami (via St. Catherine) en Worldbiking.info kan binnenkort weer op de fietsen plaatsnemen !

Nico nogmaals bedankt!

groeten
Aaldrik en Sonya
Gaaf dat het opgelost lijkt te gaan worden! Goed ook dat Koga een flinke steen bijdraagt.
Ik neem aan dat jullie gedacht hebben aan kopieën van paspoorten en tekenen voor ontvangst op de diverse plekken in deze bijzondere keten. Eric moet "op goed geluk" een hoop geld overmaken en via voor hem allerlei vreemde maar zeer goedwillende mensen hopen dat de fiets op de juiste plek komt. Ik ga ervan uit dat dat lukt.

Het geeft je toch weer wat vertrouwen in de mensheid. Op kleine schaal kan het altijd wel, ongeacht de afstanden.

Groet Leo
Het viel toevallig goed in mijn agenda voor deze week. Heb even wat dingen omgegooid, maar het moet geen probleem zijn om woensdag middag de fiets op te pikken en donderdagochtend naar Schiphol te karren. Wel grappig, zo kom ik maanden niet op Schiphol en zo kom ik er nu voor de vierde keer in twee weken ;-)

Ben blij om onze wereldreizigers te kunnen helpen.

Nico
Leo Zwieserijn schreef: Goed ook dat Koga een flinke steen bijdraagt.
Volgens mij heeft Koga niet zoveel gedaan Leo. Of je moet bedoelen dat ze 3.000 euro in ontvangst hebben genomen .... Das inderdaad een flinke steen :wink:

http://www.worldbiking.info/wordpress/2 ... dium=email
ze hebben een korting van 1000,- gegeven op de fiets..... als je even iets verder doorleest....
O ja, niet gezien. Maar dan nog....
Das niet veel voor al die reclame die ze nu op alle fora gekregen hebben met vele internationale bezoekers zoals twitter e.d. Had best wel een heel fietsje tegenover kunnen staan. :wink:
Blanche,

Ik heb een aantal keer Koga aan de telefoon gehad en geconstateerd dat zij er veel tijd in hebben gestopt om mee te denken in oplossingen om een fiets tegen een zeer gereduceerde prijs in de VS te krijgen. Ik ben dan ook zeer verbaasd om jouw commentaar te lezen.

Iemand heeft de pech dat zijn fiets wordt gestolen. Koga heeft compassie met deze pech en doet haar best om te helpen en dan suggereer jij dat Koga dankbaar moet zijn voor de reclame en dus maar een fiets moet doneren.

Als dit de houding is van de wereldfietsers zou ik me als Koga wel twee keer bedenken om weer een dergelijke geste te doen.

Ik mag toch hopen dat jij ook iets hebt gedoneerd om de pech voor Eric & Amaya wat te verzachten...

groet Leo
In de eerste berichtgeving rondom de nieuwe fiets op andere kanalen, deed Koga in eerste instantie helemaal niets. Jij deed het voorkomen alsof de hele fiets cadeau was, althans bij mij :wink: Vandaar mijn reactie. Natuurlijk gaat Koga niet aan iedereen cadeau's uitdelen en is ook 1000 euro niet vanzelfsprekend en een groot bedrag. Maar Amaya heeft een ontzetten groot media bereik. 1000 euro is dan niet veel als je de prijzen in de reclame kent. De combinatie van beide zaken, vormde mijn reactie. Maar kennelijk hebben wij beide kennis vanuit een heel andere invalshoek. En van daaruit gereageerd. Het lijkt me verstandig voor alle partijen Koga en Amaya dat we hierbij dit verschil van inzicht hierbij afsluiten.