Hallo!

Ik zoek een goede fiets met dito onderdelen waarop lekker binnen en buiten Europa getoerd worden kan, verhard en onverharde wegen. Op korte termijn plan ik korte trips in Belgie/Frankrijk/Duitsland. En in het najaar hopelijk fietsen in Marokko of Turkije met volledige bepakking.

Liefst van merken als Koga, SNEL, Santos, Vittorio, VSF, maar fiets van soortgelijke kwaliteit ook prima.

Afhangende van de staat van de fiets + onderdelen wil ik er maximaal tot ongeveer 800,- aan uitgeven. Hoop daar goede solide fiets voor te vinden.
Ik zag op dit forum al verwijzingen naar betaalbare opties als Giant Expedition, VSF en Surly Long Haul Trucker (alleen om die naam al.. en dan naar Ouagadougou fietsen:D . dit zijn mogelijke alternatieven, maar hoop via dit forum iets leuks op het spoor te komen. En natuurlijk marktplaats.

Maar goed, om precies te zijn zoek ik:
Frame hoogte: rond 56-57
(ben 1.76 , 66kg, en heb voor een man relatief lange benen. Binnenbeenlengte: 86cm, arm: 52cm)
Liefst een fiets die op verschillende manieren kan aanpassen. goede zithouding is voor mij geloof ik dé uitdaging. Had een goede mountainbike, maar na pielen met verschillende stuurpennen en zadel, nooit echt prettig daarop gefietst)

Wiel: 26 of 28 inch (Ik neig naar 26 omdat ik graag buiten Europa wil fietsen)
onderdelen: minimaal Shimano Deore.

Goede fietstassen, bagagedragers en evt nuttige accessoires ben ik bereid ook over te nemen.

Groet! Tom