Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nokjes lager op voorvork dan in de cantilever tijd? - Forum Wereldfietser

nokjes lager op voorvork dan in de cantilever tijd?

Bij beide van mijn fietsen heb ik moeite de remmen te upgraden naar v-brakes. De v-brake stuit tegen de schuine buis van het frame, schiet er soms net onderdoor, waardoor ik de rem moet demonteren om hem zonder geweld terug te krijgen.

Nu heb ik eens zitten vergelijken maar bij mijn overleden Koga frame zitten de nokjes lager, gemeten vanaf het onderste lager, waardoor er genoeg ruimte is.

- Zijn er v-brakes die net een cm korter zijn?

- Waar vind ik een zwarte goede trekking vork voor oude (1 inch, geen Ahead) maat, waar v-brakes op passen?
bikelike schreef:Bij beide van mijn fietsen heb ik moeite de remmen te upgraden naar v-brakes. De v-brake stuit tegen de schuine buis van het frame, schiet er soms net onderdoor, waardoor ik de rem moet demonteren om hem zonder geweld terug te krijgen.

Nu heb ik eens zitten vergelijken maar bij mijn overleden Koga frame zitten de nokjes lager, gemeten vanaf het onderste lager, waardoor er genoeg ruimte is.
Vergelijk je geen 26" met een 28" vork?. De nokken zitten ~25mm onder het remvlak, dat kan nooit veel schelen. Wel heeft de ene vork natuurlijk meer ruimte boven de band dan de andere
- Zijn er v-brakes die net een cm korter zijn?
Korter dan wat? Tektro heeft diverse lengtes in de aanbieding tussen 85 en 110mm, of het past ligt ook aan de banddikte en spatborden
We are talking 28 inch here. Ja natuurlijk, de bandruimte is groter! Dus nu zoek ik een 1 inch vork met ruimte voor minstens 42 mm banden inclusief spatbord.

De remmen die ik heb ga ik eens meten.