Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lichte wollen fietsshirts? - Forum Wereldfietser

Lichte wollen fietsshirts?

Kent er iemand winkels in België/Nederland waar ze lichte (merino)wollen fietsshirts verkopen?
En welke merken zijn er zoal te vinden in de lage landen? Woolpower en Icebreaker zijn wel nog te vinden, maar die eerste is te warm en die tweede krijgt regelmatig slechte reviews wat kwaliteit betreft...

Ik ben dus op zoek naar een eenvoudig, degelijk, niet te warm, wollen fietsshirt voor 's zomers. Valt dat hier te vinden of moet ik daarvoor over het kanaal?

Zoiets dus:
Afbeelding
(zou ideaal zijn als het goed past en er niet gigantisch Ritchey op staat)
Je zou 's kunnen kijken naar Smartwool, ze zijn aardig bekend vanwege de sokken maar maken ook shirt's. In NL heb ik nog niet veel winkels gezien waar ze ook andere producten dan sokken van Smartwool verkopen, maar wellicht dat die er wel zijn.

M'n vriendin had in Tjechie 's een paar mooie shirts gekocht en de kwaliteit voor zover getest is best goed.
Zelf heb ik overigens niet veel negatieve ervaring met Icebreaker, behalve dan dat ze wat prijziger zijn dan andere shirts. Maarja die wol moet wel helemaal uit NZ komen :)

succes,
Op een ander fiets-forum is een nieuwe web-winkel gepresenteerd die wollen fietsshirts gaan verkopen. Ik heb geen idee van prijs, maar ziet er wel aardig uit...

Als fietsreiziger heb ik een grondige hekel aan schreeuwerige fietskleding

http://blueonbike.nl/kleding/heren/shirt-heren.html

Ik heb er geen enkele binding mee... heb gisteren alleen voor het eerst de website gezien en sprak me wel aan.

Groeten
Eric
Hoi Lasse,

eric190173 stuurde me net een mailtje met een link naar jou vraag. Samen met Eric en andere forumleden van fiets.nl discussieer ik al een hele tijd over o.a de shirts waar jij naar zoekt in dit topic http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=1&TID=46826

De kleding is nog niet te koop, maar ik wel een aantal samples. Mocht jou shirtmaat er tussen zitten dan zou ik het leuk vinden als jij die test. Interesse?

Groet,

Paul
Heb vorig jaar een wollen fietsjackje bij On-One gescoord, prima ding.

Met prijzen willen ze ook nog wel eens stunten:
http://on-one.co.uk/c/q/clothing

Sjors
Kijk eens bij deze Nike shirts, ergens midden op de pagina.
http://www.mammoet.nl/store/catalog/ind ... 93_511_514

Bas
Kijk eens bij www.outdoor-xl.nl
deze hebben vestigingen door heel het land en leveren ook dunne wollen
kleding.
Gr.
Renato
Bedankt voor alle antwoorden! Er zitten zeker een aantal goeie tips bij.

Maar ik ben wat terughoudend een shirt online te bestellen dat strak moet zitten, goed moet passen. Ik ben vrij lang (1,90m) en slank (71kg) waardoor het al rap te kort of te ruim is, zeker in een sportieve houding op de fiets... Voor één keer zoek ik dus wel degelijk offline winkels ;)

Paul, uw blueOn fietskledij ziet er interessant uit. Ik heb even die forum thread doorgenomen en ben wel akkoord met enkele van de commentaren wat betreft de kleurkeuze van je eerste (?) batch: een kleur-accent zoals bij bv Rapha zou het wat aantrekkelijker maken. Maar dat is van weinig belang in het onderzoekstadium. Technisch zijn vooral de pasvorm en de degelijkheid van de wol (hoe goed bestand tegen wassen, tegen vorming van kleine gaatjes, stevigheid van de naden etc.) belangrijk. Dat zakje met rits ziet er op papier wel een leuk extraatje uit.
Ik wil gerust een sample testen en een review schrijven als ik daarmee kan helpen! De maattabellen waarvan gesproken wordt op de site vind ik echter niet direct terug?
Bijna alle buitensport winkels voor (berg en wandelen) verkopen shirts en ander ondergoed en ook bovengoed van Icebreaker. Dit is merino en kan in verschillende diktes worden gekocht.
Met de kwaliteit heb ik nog geen problemen gehad. Ja in Engeland kan je makkelijker wat vinden dan hier.
@Lasse, Jammer, de maat van de samples die ik heb is M en dat gaat te klein zijn voor iemand van 1.90m. Ik had graag je mening gehoord na een flik aantal kilometers.

De maatschema's zijn er nog niet omdat deze aan de hand van de uiteindelijke kleding opgemaakt worden. Deze schema's gaan erg belangrijk zijn voor het bepalen van de juiste maat. Om nog een drempel weg te nemen vergoeden we ook de kosten voor het terug zenden van de kleding op 1euro na. Wat er op neer komt dat je de kleding thuis op het moment dat het jou uitkomt kan passen voor maximaal 1euro.

Ik lees graag of je nog een mooi merino wollen fietsshirt heb kunnen vinden.
Icebreaker heeft nu ook fietskledij zag ik van de week. Broeken en shirts!
Hallo allemaal,

Vanwege de positieve reacties hier op mijn plannen wilde ik graag laten weten dat de basis collectie is aangekomen uit Italië.

Waaronder een heren en een dames fiets shirt. Deze zijn gemaakt van een mix van 34% merino wol en 66% polyester.

De komende periode ga ik me richten op merino wollen ondershirts. Omdat dit product voor leden van dit forum al gemeen goed is lijkt mij dit een goede plek om naar ervaringen te vragen.

Hiervoor heb ik een nieuwe post gemaakt.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn met merino wollen ondershirts.

Groetjes,
Paul