Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Waterdicht gaatje" voor Zzing - Forum Wereldfietser

"Waterdicht gaatje" voor Zzing

We hebben een Zzing besteld en willen die graag in de rechter voortas gooien. Er lopen dan twee kabeltjes in/uit de tas, namelijk de USB kabel (richting GPS of telefoon op het stuur) en 'n stukje kabel richting de SON.

Het is een waterdichte Vaude tas met een "oprolsluiting". Ik vrees dat na 'n aantal keer de tas openen/dichtdoen dat de koperdraadjes in de kabel gebroken zijn.

Wat is het verstandigste om te doen? Ik dacht zelf aan 'n klein gaatje in de tas maken in de zijkant of onderkant. Of kan d'r dan toch makkelijk water in de tas als het hard regent? Kans dat zo'n gaatje scheurt tot een groot gat lijkt me klein. Of misschien een gat boren in de hardcover (aan de wielzijde).

Ideeën?
Ik denk dat het ontzettend zonde is om een gaatje te maken in je tas, ik weet niet of je gebruikt maakt van een stuur tas, ik wil mijne daar in opbergen (dit heb ik nog niet getest). Is hij ook niet waterdicht te verpakken? Sealen zeg maar? en dan aan je frame monteren?
Gaatje moet kunnen. Zo klein mogelijk maken dat het draadje er net door kan en dan vervolgens aan beide kanten "dichtkitten" met Seamseal een sterk lijmachtig spul in elke buitensportzaak te koop, wordt oa ook gebruikt om kleine gaatjes in tentdoek te dichten.

ben
Ortlieb heeft een buitentasje dat je aan je fietstas kunt bevestigen. Je zou kunnen onderzoeken of dat tasje ook aan een Vaude-tas bevestigd kan worden. Dat tasje heeft weliswaar ook een rolsluiting, maar omdat het niet voortdurend open en dicht hoeft, zullen je kabels minder te lijden hebben.

Gerd
@Thomas: Wil het liefst m'n stuur en frame zo vrij mogelijk houden. Wil ook geen stuurtas op m'n fiets omdat ik dat zo irritant vindt op slecht wegdek.

Sealen wordt moeilijk, want ik moet wel weer de tassen van de fiets kunnen halen.

Ik bedacht me net dat misschien zo'n "gat" wat in sommige rugzakken zit voor oordopjes uitkomst kan bieden.

Afbeelding
GerdC schreef:Ortlieb heeft een buitentasje dat je aan je fietstas kunt bevestigen. Je zou kunnen onderzoeken of dat tasje ook aan een Vaude-tas bevestigd kan worden.
Kan zonder problemen op een Vaude tas!
Bas1988 schreef:[knip]
Het is een waterdichte Vaude tas met een "oprolsluiting". Ik vrees dat na 'n aantal keer de tas openen/dichtdoen dat de koperdraadjes in de kabel gebroken zijn.
[knip]
Dat draadje gaat bij mij niet kapot door de rolsluiting. Ik denk niet dat er zoveel stress veroorzaakt en bovendien rol je het toch elke keer net iets anders op. Een gaatje lijkt me erg onhandig als je je tas eraf wil pakken.

kortom: ik denk dat het veel moeite is voor een niet bestaand probleem.

Sjirk
Denk dat het beschadigen van het draadje ook wel meevalt; helemaal als je het goed vastmaakt.
Als je toch een andere oplossing wil zou ik een klein waterdicht tasje voor bijvoorbeeld een fotocamera oid kopen waar de zzing in past (gewoon je zzing meenemen en uitproberen). Koop iets dat je eenvoudig aan je frame of fietstas kan bevestigen en waar al een opening in zit. Helemaal ideaal is het alsde opening aan de onderkant zit en waar een soort binnenzak in zit waar je de zzing in kan doen. Dan gaan de kabels mooi door die openkant naar binnen/buiten en kan het apparaat volgens mij onmogelijk nat worden.
Matthie9000 schreef:Denk dat het beschadigen van het draadje ook wel meevalt; helemaal als je het goed vastmaakt.
Als je toch een andere oplossing wil zou ik een klein waterdicht tasje voor bijvoorbeeld een fotocamera oid kopen waar de zzing in past (gewoon je zzing meenemen en uitproberen). Koop iets dat je eenvoudig aan je frame of fietstas kan bevestigen en waar al een opening in zit. Helemaal ideaal is het alsde opening aan de onderkant zit en waar een soort binnenzak in zit waar je de zzing in kan doen. Dan gaan de kabels mooi door die openkant naar binnen/buiten en kan het apparaat volgens mij onmogelijk nat worden.
Ja, zo'n kleine frame-tas is misschien wel de beste oplossing.
Als ik een gat in m'n tas maak, en die kabel erdoor haal dan zie ik het al gebeuren, dat ik na 10 uur fietsen doodmoe zonder na te denken de fietstas eraf haal, en de kabel kapot trek.

Edit: Hier passen de Zzing + Mobiele telefoon precies in. http://www.topeak.com/products/Bags/TriBag_raincover