Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat geldt (denk ik) alleen voor een geveerde mountainbike, die niet is toegerust om dragers te monteren (hoewel een old man mountain past altijd toch?), of gewoon te licht is (racefiets), of als je de fiets snel wilt ontkoppelen en er zonder dragers mee wilt fietsen.... Het is en blijft wel extra kilos en veel gehannes zo'n karretje.Jan Eleveld schreef:Als je te veel spullen hebt voor alleen achtertassen, dan zou ik alleen een stuurtas en een BoB-trailer nemen.
Maar zoals gezegd, met kritisch kijken moet je met 2 achtertassen meestal wel uit de voeten kunnen, zeker voor een fietsvakantie van 2 of 3 weken en al helemaal als je niet kookt en/of niet kampeert.
Dat resoneren is een interessant topic..... wanneer dat ontstaat is sterk afhankelijk van het totaal aan eigengewicht van fietser+fiets+bagage, snelheid, banden, compactheid van vastbinden, stijfheid wielen/frame, etc.DeFietsreiziger schreef:Voortassen zijn handig als je pakgewicht boven de 15 kg zit en of je spullen hebt met een groot pakvolume. Ga je met een groter gewicht alles achter doen, dan is de kans op spaakbreuk groter. Tevens wordt je fiets dan instabiel, vooral berg af zal je dat merken. Je heb kans dat je bij 50 km/h al in de remmen moet knijpen.
Of je gaat zoals wij door IJsland waarbij je soms een week lang geen fatsoenlijke winkel/benzinepomp tegenkomt. Dan ben je blij dat je wat tasruimte hebt voor eten. (En ik geef toe, ook twee spiegelreflexcamara's. Maar het landschap verdient dat ook wel.)Wim schreef:Kortom, ik denk dat er in Europa behalve soms in de winter eigenlijk geen omstandigheden zijn waarin je voortassen nodig hebt.