Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinksteren 2011 DIY - Forum Wereldfietser

Pinksteren 2011 DIY

Pinksterweekend DIY
Afbeelding
Van 10-13 juni maken we er een echt DIY-weekend van, oftewel Do It Yourself. We zitten op een mooie natuurcamping in Bruinehaar, Overijssel en maken van daaruit diverse tochten in de omgeving voor snelle en minder snelle fietsers. Alle leden kunnen aansluiten, en je kunt zelf ook een tocht aandragen.

We zitten het hele weekend in Bruinehaar op natuurkampeerterrein Erve de Meester aan de rand van Twente en op de grens met Duitsland. Het ligt 15km van station Almelo Een schitterende locatie voor allerlei tochten in Drente, Overijssel en Duitsland.

Aankomst vrijdagavond 10 juni/zaterdagochtend 11 juni, we verlaten de camping weer maandag 13 juni.

Elke dag zullen afwisselende tochten worden gefietst. We nodigen je uit om zelf ook een tocht uit te stippelen.

De prijzen per nacht bedragen rond € 7,50 p.p.
Daarbij is een Natuurkampeerkaart (of Groene Boekje) verplicht, deze kost € 14,95. Als je er één hebt neem die dan mee, daar kunnen 4 personen op kamperen.

Geef je op bij jimvdberg@gmail.com. Meldt dan meteen of je in bezit bent van een Natuurkampeerkaart.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

Maak zelf een leuke route en plaats hem hier op het forum.
Zoals je op de voorpagina kan lezen komen Vicky Lin & Pinky Chiang uit Taiwan naar het pinksterweekend.
Natuurlijk is zo'n kampeerweekend en het samen fietsen op zich al iets bijzonders voor hen om te doen. Maar het is natuurlijk ook leuk om andere typisch Nederlandse dingen te doen, je kent dat wel, haring happen, pannenkoeken bakken etc.
Wie heeft leuke en creatieve ideeën om er een onvergetelijk weekend van te maken?
jimvdberg schreef: Maar het is natuurlijk ook leuk om andere typisch Nederlandse dingen te doen, je kent dat wel, haring happen, pannenkoeken bakken etc.
In Twente kan je echt leuke dingen doen.
Wat dacht je van: schijt je rijk: http://www.youtube.com/watch?v=wM0Rl5cj57M
Of: Zwientie tik: http://www.youtube.com/watch?v=5Gg82jvpmGU

Dat zijn nou echt dingen die de gemiddelde Taiwanees nooit vergeet!


John.
Boerengolf :-)
johntelleman schreef:
jimvdberg schreef: Maar het is natuurlijk ook leuk om andere typisch Nederlandse dingen te doen, je kent dat wel, haring happen, pannenkoeken bakken etc.
In Twente kan je echt leuke dingen doen.
Wat dacht je van: schijt je rijk: http://www.youtube.com/watch?v=wM0Rl5cj57M
Of: Zwientie tik: http://www.youtube.com/watch?v=5Gg82jvpmGU

Dat zijn nou echt dingen die de gemiddelde Taiwanees nooit vergeet!


John.

Ha die John, l

Leen jij bij je buurman wat koeien en varkens?
bert sitters schreef:Ha die John, Leen jij bij je buurman wat koeien en varkens?
Mijn ene buurman is gepensioneerd rijschool eigenaar, de andere buurman zit in de IT.

Niet iedereen in een dorp heeft koeien en varkens op voorraad...

John.
jimvdberg schreef: Wie heeft leuke en creatieve ideeën om er een onvergetelijk weekend van te maken?
foto opp. bij het monumentje voor Gerard Monnink, Grolsch drinken, Klootschieten, Bad Bentheim, watermolens (Uelsen, Denekamp etc) Ja-knikkers, Preston Palace als het shitweer is en de groep melig genoeg......
Vergeet de Hooidijk en Tankenberg niet in het parcours op te nemen.

Mag het iets verder dan kan je de Holterberg natuurlijk ook niet links laten liggen.

Sjors
Ha Marten, Sjors, bedankt voor jullie bijdragen, zitten we met dit onderwerp toch weer on-topic, zoals dat heet. Ik hoop dat er leuke routes uitrollen (mij gaat het niet lukken, ik zit met 18 Wereldfietsers in Griekenland).
Zet je concrete routevoorstel hier op het forum, dan kunnen we allemaal alvast genieten van de voorpret.
Goed initiatief om ons wereldfietsers zelf te laten nadenken over een route. Dan heeft de activiteitencommissie tenminste tijd om ook eens op vakantie te gaan :lol: .
Waarschijnlijk ben ik niet van de partij komend weekend (nog even bijkomen van de Griekenland reis) maar volgens mij is het mooi fietsen in die regio. Ik zag dat de ANWB verschillende fietsroutes in Twente heeft en ook op http://www.natuurlijk.nl/fietsen/fietsen_twente.htm zag ik allerlei routes. Misschien een goede inspiratiebron voor het uitzetten van een mooi rondje?

Karlijne
Pinkstergangers:


In een opwelling van " ik ga vast wel weer fietsen" kocht ik een aantal weken geleden bij grutter L*dl een knooppuntenfietsboekje.( 3x woordwaarde :?: :D )
Daarin o.a. een aantal kant en klare routes.
Rondje Tubbergen voert ons niet ver van de camping. De ronde is 45 km ( als ik dat maar haal :oops: )
Camping ligt vlakbij knoopunt 02, vandaar via 04 naar punt 05 en dat is de route.

Totale route vanaf 05, 12, 19, 20,22, 23, 21, 31, 39, 40, 36, 37, 33, 29, 28, 26, 25, en weer terug bij 05.
We komen door Tubbergen. Wat de route verder aan verrasingen heeft weet ik niet. Gewoon doen :!:

Groeten en tot vrijdag.

Jans
Als mijn nieuwe tent er vrijdag is kom ik ook een nachtje kamperen. Dan heb ik die een keer opgezet en een nacht getest voordat ik vertrek naar IJsland. Zaterdagochtend moet ik al weer vroeg weg want dan moet ik naar Winterswijk, laatste werkdag voor twee maanden. Daarna naar huis, inpakken en zondag de trein naar Denemarken.

Als er iemand zin heeft in een ochtendritje: zaterdagochtend om 6:30 uur vertrek, aankomst Winterswijk (ACE-ligfietsen) om 9:00 (65km) waar dan de koffie klaar staat. Vanaf Winterswijk is het 19km naar Bocholt (Rose) of 3,5km naar Miste (Obelink).
Lijkt me heel erg leuk om hier bij te zijn! Qua tijd kan het ook wel, probleem zit hem voor mij met het weer. Ik zie het nog even aan. Heb geen natuurkampeerkaart, maar dat kan ik snel genoeg regelen.

Overigens; met hoeveel man zouden we dan zijn?
Er hebben zich momenteel 20 deelnemers aangemeld. Er lijken voldoende natuurkampeerkaarten te zijn, anders kopen we ter plekke nog bij.
Jim,

Ik ben er ook bij!

Groetjes,

An
Veel plezier allemaal! Ik heb oppas-dienst bij stichting kattenzorg dus kan niet mee. Maar ga lekker aan de slag met Georgie. Zorg maar voor mooie foto's kan ik nog nagenieten.
Beste DIYers,
Gisteravond heb ik al kennis gemaakt met Vicky en Pinky tijdens een gezellige avond bij de Vakantiefietser. Zij komen dit weekend op fietsen die oehoe-oehoerendhard gaan!
Vraagje aan Jim: zit er een maximum aan het aantal deelnemers?
Groeten, Loes.
Zoals het er nu naar uitziet ben ik er bij! :D
IK wil zoiets ook gewoon niet missen, mijn eerste activiteit met andere leden dan het rondje Groningen. Kijk er erg naar uit. Tot vrijdag
Loes van den Bergen schreef:Beste DIYers,
Gisteravond heb ik al kennis gemaakt met Vicky en Pinky tijdens een gezellige avond bij de Vakantiefietser. Zij komen dit weekend op fietsen die oehoe-oehoerendhard gaan!
Vraagje aan Jim: zit er een maximum aan het aantal deelnemers?
Groeten, Loes.
Loes, de teller staat nu op 25 deelnemers, het maximum is ongeveer 30.
Kom je ook?
26 :!: als ik ook kom. Ga mijn best doen. Ik heb schandalig genoeg geen kampeerkaart (ken de mensen van Natuurkampeerterreinen nota bene persoonlijk) :oops: