Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterzuivering voor Dummies - Forum Wereldfietser

Waterzuivering voor Dummies

In het volgende tijdschrift (nummer 3) komt een artikel over drinkwater. De redactie is hiervoor op zoek naar gebruikservaringen van waterzuiveringsapparaten en of preparaten voor onderweg. Pillen druppels, filters met pomp, zonder pomp, een steripen misschien of bevalt koken net zo goed? Laat het weten. Reacties graag naar harry@tijdschriftwereldfietser.nl . Hartelijk dank alvast.
Ik heb ondertussen een paar reacties mogen ontvangen waarvoor hartelijk dank! Maar...ik kan er nog wel wat meer gebruiken. Graag deze week nog, de deadline nadert.
Ik heb op Cuba en in Marokko chloordrupperls (Hadex) gebruikt. Zeer tevreden: weinig gewicht en weinig volume in je bagage. Vele liters betrouwbaar water (120-150 liter per flesje). Niet afhankelijk van winkels (lastig in de natuur en aan snelwegen - ze liggen soms ver uit elkaar). Ook veel goedkoper dan flessen kopen. Zeker op Cuba.

Soms nam ik iets minder druppels dan de gebruiksaanwijzign aagaf, maar leti die dan wat langer inwerken (dan het voorgeschreven halve uur). Geen probleem voor mijn -geveolige- maag. Smaak vond ik ook geen probleem.
Je meot wel even vooruitplannen - ik vulde vaak 's vonds mijn flessen, omd e volgende ochtend alles klaar te hebben.

Ik had dus wel altijd genoeg beschaving in de buurt om niet uit een rivier ofzo te hoeven tappen.
Allen hartelijk dank voor de reacties. Het artikel is klaar. Tijdschrift nummer 3 verschijnt op 24 juni. 8)