Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin nuvi 550 - Forum Wereldfietser

garmin nuvi 550

hallo mede fietsers
hier nog een topic over navigatie op de fiets!ik zit zelf ook te denken om dit op de fiets te nemen ik ben vandaag bij bever zwerfsport gweest en een verkoper heeft mijn deze laten zien http://www.garmin.nl/product/?pid=010-00700-00.nu lijkt mijn dit een prima produkt voor op de fiets deze is bij hun in de aanbieding,ik wil best deze wel kopen er komd dan nog wel http://accu-lader.co.nl/powermonkey-exp ... ccu-lader/ bij dan ben je helemaal compleet maar wat vinden juli van deze garmin
gr marcel
Marcel, volgens mij (en Garmin zelf) is dit een GPS die in de auto thuishoort. Nu zal die het op de fiets ook best doen, ik zou alleen nog even de andere berichten even lezen of wachten tot na het paasweekend, ik verwacht dat er daar ook wel een aantal een GPS bij zich hebben en gebruikerservaringen zijn zoveel beter dan wat een verkoper je allemaal verteld. Minpuntje voor mij is dat hij 10 cm breed is, het moet allemaal wel op het stuur passen. Die acculader ziet er leuk uit, maar wat als de zon niet schijnt en er geen stopcontact in de buurt is? Ik weet dat de techniek niet stilstaat en dat zonneladers steeds beter worden in het omzetten van licht in stroom maar ik vind 8 uur zon (of licht) en dan nog maar een capaciteit van 33% hebben wel weinig. Ik weet niet of je een naafdynamo hebt, je zou die ook kunnen gebruiken om energie op te wekken voor iets anders dan verlichting. Zzing of B&M bijvoorbeeld.
Die verkoper heeft duidelijk geen idee wat er op de markt is.
Garmin maakt ook GPS-toestellen voor outdoor activiteiten. De oude Etrex reeks, de nieuwe generatie met Oregon/Dakota en voor sportfietsers de Edge serie.
Al deze toestellen kunnen makkelijk aan het stuur bevestigd worden met een houder waarin je de GPS kunt inklikken. Verder werken al deze toestellen op AA batterijen (behalve de EDGE).
kijk als ik een gps wil dan wil ik er een topo europa kaart op dan heb ik voorlopig genoeg die nuvi,was wel ( is ) een mooi ding hij geeft die fietspaden aan lade makelijk op gewoon je kan er traks in zetten in de tent 6 uurjes opladen.ik vond het een erg handig ding ik denk bij al die andere gps het erg moeilijk word voor mijn om het te begrijpen wand er komt zo verschikkelijk veel naar kijken
gr marcel
In die Nüvi zit geen topo, de kaart die er in zit is de CityNavigator, dit is meer een autokaart. Fietspaden, zoals in Nederland en Duitsland staan er over het algemeen niet op. Als je van ieder Europees land een topo wilt, dan wordt het een hele dure aangelegenheid.

Bovendien vraag ik me af of de powermonkey genoeg stroom levert om het apparaat te kunen opladen.

Aanvulling op de Citynavigator: In diverse landen, zoals bijvoorbeeld Tsjechië is deze kaart prima te gebruiken.
marcel,
ik hen een nuvi 550,denk er aan je kunt er geen tracks in laden zoals je aangeeft,de gps kan enkel met route's overweg,je kunt er mee gaan fietsen en wandelen maar de gps is hoofdzakelijk voor gemotiriseerd verkeer,al zul je er niet mee verloren fietsen.
Op de nüvi kan je prima gratis topo kaarten als bijv. Openfietsmap installeren, en de routing werkt dan net als op andere GPS-en, ook voor de fietser. Je kan via een omweg ook tracks erop zetten maar dat is wat ingewikkelder: http://www.javawa.nl/imgfromgpx.html