Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Happende remmen HS 33 - Forum Wereldfietser

Happende remmen HS 33

Hallo,

Wie kan mij raad even? Ik heb last van happende remmen (achter, het zijn Magura HS 33).
Het wiel bokte /liep aan. Ik zag dat er slagje in zat, en heb dat er weer uitgehaald, m.b.b. richtset en spakenspanningsmeter. Het wieldraait nu weer vrij....maar toch hapt die nog. Dat is zeer irritant. Het schokt door het hele frame heen. De velg is glad, en er zitten geen scheurtjes in. Ik heb er nieuwe remblokjes ingezet, maar het resultaat is hetzelfde. Wel minder dan toen ie aan liep. Maar ik wil het er helemaal uit hebben.
Zolang ik gewoon fiets is het geen probleem-rem je niet zo vaak --Maar bij het mountainbiken rem je wat vaker....en dan is het erg irritant.

Ik heb het fenomeen ook bij mijn racefiets.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Fokko
Ik heb dit wel eens gehad en de oorzaak bleek een scheurtje in de binnenkant van de velg, dus onder het lint, nauwelijks zichtbaar. Door de druk van de band werd de velg op die plek ietsje breder, met het bekende gevolg bij het remmen.
Ik heb het ook we eens gehad met de ligfiets en de hs 33 remmen. Inderdaad een bokkende fiets. Met het blote oog is er niets te zien. Toen een boortje er langs gehouden en ja de velg boog uit.
@ Jan,

Goed gegokt! Ik ben naar een fietsenmaker Xycletracks in Kampen gegaan,omdat ik bij mijn zus op bezoek was- en hij zei dat het dat waarschijnlijk zou zijn. Heeft het direct verholpen. Zo kan ik onbekommerd volgende week op fietsvakantie gaan.

Goed weekend iedereen!
Fokko
Fokko,

Hoe heeft hij het verholpen? Het klinkt mij in de oren dat je dan een nieuwe velg nodig hebt.

Goede vakantie. Waar gaat de reis heen?
@ Hans,

als er inderdaad een scheurtje (nu wel een van ong. 15 cm) in de velg zit, dan vervang je de velg. En de scheur zie je als een witte gerafelde streep, over het midden van de velg, van spaak naar spaak. En die zit dus onder het velglint.
En daardoor kunnen dus de zijkanten van de velg, war je op remt, naar buiten buigen.

Groeten Fokko