Bezig met de laatste loodjes voor een nieuwe reis: Denver - Las Vegas voor de maand juni.
Vanuit Denver met de trein naar Grand Junction en van daaruit fietsend naar Las Vegas, via al die mooie parken aldaar op zoek naar de vreemdste ravijn- en rotsformaties (Canyonlands, Arches, Bryce, Zion, Monument Valley, Grand Canyon, Zion, etc).
zie hier een te downloaden Google Earth bestand van de route.
Paar vraagjes:
1) GPS
Heb momenteel geen gedetailleerd kaartmateriaal van het gebied en hoop dat ter plaatse te kunnen kopen. Wel wil ik nu voor het eerst een GPS kopen, omdat het toch een zelf uitgeplozen route is over vele onverharde wegen en niet eens alle wegen terug te vinden waren op Google Maps of Open Street Map.... Het is te hopen dat de route te doen is en de weg er uberhaupt is.
Op het oog heb ik de nieuwe Garmin GPSMAP62s om daar de hele route in te stoppen. Nu begrijp ik dat je in dit apparaat 200 gpx tracks kunt stoppen met elk 10.000 punten. Begrijp ik dat goed? Of is het maximaal 200x50trackpunten=10.000punten?
Vanuit de in Google Earth gemaakte route (het kmz-bestand) wil ik via gpsies.com de betreffende gpx-tracks maken (conversie van een kmz-bestand). Is dat mogelijk en krijg je dan ook meteen gpx-tracks met max 10.000punten?
2) Klimaat
Iemand ervaring met het klimaat in de woestijnen van Utah in Juni? Ik ga ervan uit dat het heel heet gaat worden. Veel draagvermogen van de fiets zal naar goed gevulde waterzakken moeten gaan. Wellicht siesta in de namiddag en de vroege en late uurtjes blijven gebruiken om iets koeler te fietsen. Uiteraard pet en zonnebrand mee..... Iemand nog leuke ideeen tav het voorkomen van oververhitting en uitdroging?
Wat betreft gewenning aan het klimaat kan ik me van Arizona vorig jaar herinneren dat ik in de eerste week veel moeite had om aan de droogte en de hitte te wennen. Was toch wel een overgang van NL naar Arizona. Iemand tips om deze overgang te vergemakkelijken? Ik verwacht overigens dat begin Juni nog te doen is in Moab, gezien de hoogte (1200m) en de iets noorderlijke ligging in vergelijking met Tucson, Arizona.
3) volume- en gewichtsbesparing brander, gastank en pannen
Ik loop met het idee om in de dorpen en stadjes maar het warme eten te halen en in de 2 a 3 dagen ertussen louter op koud eten te leven. Veel tortilla's mee dus voor de koolhydraten en voor de rest wortels, appels, geblikt voer en veel gatorade en mountain dew. Nu ik het zo opschrijf klinkt het niet echt als een goed plan..... aan het eind van de dag warme soep of spaghetti is toch ook wel lekker, maar is het te doen denk je om het warme eten uit te besteden aan de eettentjes en restaurants die je onderweg tegenkomt?
4) 1-persoonstentje
Moet nog steeds een lichtgewicht 1-persoonstentje kopen. Denk al maanden aan de Exped Vega 1. Maar wat denken jullie van een bivaktentje zoals de Vaude Bivi 2, bivaktent met binnentent.
5) Marathon Extreme
Vorig jaar tijdens de Great Divide tocht waren de Extreme bandjes tot het canvas afgesleten. Dit lag niet aan het profiels van het rubber, dat was dik genoeg, maar dat lag aan het dunne laagje rubber tussen het profiel in. Deze fietstocht gaat ook weer over grotendeels onverharde wegen, maar zou toch graag een iets degelijkere dikke band willen, met profiel, maar ook met een dikke laag rubber tussen het profiel in. Iemand suggesties voor een mooi offroad bandje?
6) ntb
alvast bedankt voor het meedenken .
grtz
Vanuit Denver met de trein naar Grand Junction en van daaruit fietsend naar Las Vegas, via al die mooie parken aldaar op zoek naar de vreemdste ravijn- en rotsformaties (Canyonlands, Arches, Bryce, Zion, Monument Valley, Grand Canyon, Zion, etc).
zie hier een te downloaden Google Earth bestand van de route.
Paar vraagjes:
1) GPS
Heb momenteel geen gedetailleerd kaartmateriaal van het gebied en hoop dat ter plaatse te kunnen kopen. Wel wil ik nu voor het eerst een GPS kopen, omdat het toch een zelf uitgeplozen route is over vele onverharde wegen en niet eens alle wegen terug te vinden waren op Google Maps of Open Street Map.... Het is te hopen dat de route te doen is en de weg er uberhaupt is.
Op het oog heb ik de nieuwe Garmin GPSMAP62s om daar de hele route in te stoppen. Nu begrijp ik dat je in dit apparaat 200 gpx tracks kunt stoppen met elk 10.000 punten. Begrijp ik dat goed? Of is het maximaal 200x50trackpunten=10.000punten?
Vanuit de in Google Earth gemaakte route (het kmz-bestand) wil ik via gpsies.com de betreffende gpx-tracks maken (conversie van een kmz-bestand). Is dat mogelijk en krijg je dan ook meteen gpx-tracks met max 10.000punten?
2) Klimaat
Iemand ervaring met het klimaat in de woestijnen van Utah in Juni? Ik ga ervan uit dat het heel heet gaat worden. Veel draagvermogen van de fiets zal naar goed gevulde waterzakken moeten gaan. Wellicht siesta in de namiddag en de vroege en late uurtjes blijven gebruiken om iets koeler te fietsen. Uiteraard pet en zonnebrand mee..... Iemand nog leuke ideeen tav het voorkomen van oververhitting en uitdroging?
Wat betreft gewenning aan het klimaat kan ik me van Arizona vorig jaar herinneren dat ik in de eerste week veel moeite had om aan de droogte en de hitte te wennen. Was toch wel een overgang van NL naar Arizona. Iemand tips om deze overgang te vergemakkelijken? Ik verwacht overigens dat begin Juni nog te doen is in Moab, gezien de hoogte (1200m) en de iets noorderlijke ligging in vergelijking met Tucson, Arizona.
3) volume- en gewichtsbesparing brander, gastank en pannen
Ik loop met het idee om in de dorpen en stadjes maar het warme eten te halen en in de 2 a 3 dagen ertussen louter op koud eten te leven. Veel tortilla's mee dus voor de koolhydraten en voor de rest wortels, appels, geblikt voer en veel gatorade en mountain dew. Nu ik het zo opschrijf klinkt het niet echt als een goed plan..... aan het eind van de dag warme soep of spaghetti is toch ook wel lekker, maar is het te doen denk je om het warme eten uit te besteden aan de eettentjes en restaurants die je onderweg tegenkomt?
4) 1-persoonstentje
Moet nog steeds een lichtgewicht 1-persoonstentje kopen. Denk al maanden aan de Exped Vega 1. Maar wat denken jullie van een bivaktentje zoals de Vaude Bivi 2, bivaktent met binnentent.
5) Marathon Extreme
Vorig jaar tijdens de Great Divide tocht waren de Extreme bandjes tot het canvas afgesleten. Dit lag niet aan het profiels van het rubber, dat was dik genoeg, maar dat lag aan het dunne laagje rubber tussen het profiel in. Deze fietstocht gaat ook weer over grotendeels onverharde wegen, maar zou toch graag een iets degelijkere dikke band willen, met profiel, maar ook met een dikke laag rubber tussen het profiel in. Iemand suggesties voor een mooi offroad bandje?
6) ntb
alvast bedankt voor het meedenken .
grtz