Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Remmen: cartridge universeel? - Forum Wereldfietser

Remmen: cartridge universeel?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan enkele zalmkleurige Kool Stop remblokjes te installeren in mijn fiets in opbouw, aangezien er hier alleen goed over gesproken wordt. Mijn voorkeur gaat naar de cartridge versie.

Is het nodig de remblokjes inclusief Kool Stop cartridges te kopen of passen die blokjes ook gewoon in de cartridges die standaard bij mijn Shimano Deore v-brakes geleverd zijn? Is de maat van v-brake blokjes voor cartridges gestandaardiseerd of moet je steeds de merkeigen schoen nemen?

Alvast bedankt!

PS: nog 3 weken wachten op mijn Surly frame...
Op de fiets van mijn zoontje zitten xt v brakes met Koolstop inserts voor v brakes - probleemloos. Je moet wel oppassen dat je de inserts voor v brakes koopt, en niet voor raceremmen. Overigens dacht ik niet dat gewone Deore v brakes cartridge schoenen hadden. De Deore v brakes die ik hier op een andere fiets heb hebben althans geen cartridge schoenen.
Wim
Wim schreef:Op de fiets van mijn zoontje zitten xt v brakes met Koolstop inserts voor v brakes - probleemloos. Je moet wel oppassen dat je de inserts voor v brakes koopt, en niet voor raceremmen. Overigens dacht ik niet dat gewone Deore v brakes cartridge schoenen hadden. De Deore v brakes die ik hier op een andere fiets heb hebben althans geen cartridge schoenen.
Wim

V-brake inserts zijn standaard, Shimano heeft even een overgangsmodel cartridge gehad met een afwijkende maat , maar dat kom je niet vaak tegen
Ideaal, bedankt!

Wim, deze M590 Deore remmen worden alleszins wel met cartridges geleverd (S70C cartridge).