Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Msr Hubba Muttha vragen - Forum Wereldfietser

Msr Hubba Muttha vragen

Vandaag voor het eerst ons nieuwe tentje opgezet, een MSR Muttha Hubba. Ik heb wat vragen waar een doorgewinterde MSR Muttha Hubba opzetter waarschijnlijk wel raad mee weet:

1. Ik heb er ook het grondzeil bij.. Zet je die met eigen haringen vast? Of gebruik je een andere manier.

2. Er zijn geen aparte haringen voor binnen en buitentent. Ik heb nu eerst 4 haringen gebruikt om de binnentent te fixeren en als die eenmaal stond heb ik de haringen los gemaakt en voor de buitentent gebruikt. Klopt dit? Nu staat de binnentent los. Of moet je één haring gebruiken voor binnen en buitentent en hoe past dat dan?

3. Is er een truuk om de buitentent mooi evenredig over de binnentent te krijgen? De driesprongen moeten precies onder het verstevigde deel. Of is dat gewoon een kwestie van op het oog heen en weer schuiven.

4. Hoe zet jij deze tent op? Heb je nog tips voor mij?

5. Moet hij altijd netjes ingepakt worden of kun je gewoon 'proppen', ook als hij nat is.

6. Binnen, aan het plafond zitten twee netjes. Ik neem aan dat dit is om spullen in te doen?

Heb je nog andere suggesties/tips? Ik hoor ze graag!
http://www.oppad.nl/video/msr-mutha-hubba

is misschien wat?
Groetjes, Yvon
Ik gooi deze nog even een keer omhoog.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze tent :roll:

Enneh, Yvon: Bedankt voor de tip. Dat was het filmpje op basis waarvan ik besloot de tent aan te schaffen.
HansvanderVeeke schreef: 5. Moet hij altijd netjes ingepakt worden of kun je gewoon 'proppen', ook als hij nat is.
Ik heb altijd geleerd dat voor (kunststof) tenten in alle gevallen proppen beter is.
Als je netjes gaat vouwen en oprollen heb je kans dat er stukken zijn die altijd op dezelfde plaats vouwen, wat tot slijtage kan leiden.
Bij proppen is die kans veel geringer.
En nat of droog maakt niet uit.

Voor het overige kan ik je niet helpen want ik heb een andere tent.
Ik doe het al jaren zo, en heb nooit problemen gehad.

Peter
mbt. de footprint, als good is kan je je stokken daar oook gewoon inprikken, nets als bij de binnen/buiten tent (ja je stok eind gaat door 3 ringen).

Anders heel mischien dat je hierwat aan heb? In de video zeggen ze dat proppen of rollen mag.

Shane
Ik heb de Hubba Hubba, maar het principe zal ongeveer hetzelfde zijn.
De footprint past als het goed is precies zodat de tentstokken in de hoekgaten vallen.
Het netje bovenin is inderdaad om spullen in op te bergen die je graag bij de hand houdt, zoals een zaklamp e.d.
Proppen heb ik afgeleerd nadat in een vorige tent zo een scheur ontstond. Oprollen rond de stokken is veiliger, dat levert meestal een stevig en compact bundeltje op dat je makkelijk terug in de foedraal krijgt. De tent kan er prima tegen, nat of droog.