Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gps route " groeneweg route naar de middellandse zee" - Forum Wereldfietser

Gps route " groeneweg route naar de middellandse zee"

Beste mensen,

Wij zijn van plan om de Garmin GPSmap62s aan te schaffen voor onze fietsvakantie naar de Middellandse zee. We fietsen de groeneweg route naar de Middellandse zee. Voor de voorbereidingen hebben we de boekje van 2003.

Graag willen we ervoor zorgen dat de Garmin ons naast de boekjes de route navigeerd. Hiervoor zoeken we deze route in gps bestand, versie 2003

Verder heb ik begrepen dan in de GPSmap62s een wereld basis kaart is geinstaleerd. Voor de navigeer optie moeten we een City Navigator NT Europe kaart aanschaffen. Is deze ook te downloaden?

Kan iemand ons helpen deze route te kunnen downloaden/kopen. En hoe het in zijn werk gaat met installeren?

Paul & Yvette
Paul&Yvette schreef:Voor de voorbereidingen hebben we de boekje van 2003.

Graag willen we ervoor zorgen dat de Garmin ons naast de boekjes de route navigeerd. Hiervoor zoeken we deze route in gps bestand, versie 2003
In 2003 waren er volgens mij nog geen GPS-tracks voor deze route.
De nieuwste gidsen zijn uit 2008 en 2009 en daarvan zijn de tracks gewoon te downloaden van de Europafietsers site.
Vorig jaar heb ik deze gefietst met de twee boekjes. De route beschrijving is super, een GPS voegt niet veel toe verwacht ik (behalve dan dat het een leuk speeltje is :D )
Hier staat de officiele route:

6 Jaar geleden heb ik hem met het boekje gereden, prima te doen maar je staat vaak op een kruispunt te puzzelen. (Ook al is het een erg goed boekje).

Afgelopen zomer heb ik hem met mijn vriendin opnieuw gereden maar nu met GPS en het boekje van 2003 en het boekje vooral gebruikt ter ondersteuning (campings en dorpjes) en dan kun je lekker doorrijden. Met een basiskaart kunt je de route prima volgen, je kunt er gratis nog een camping kaart aan toevoegen.

Dus gewoon onderstaande route pakken, en eventueel vooraf in Mapsource kijken hoeveel hij afwijkt van het boekje:

http://europafietsers.nl/routes/groenweg/route.htm

Wouter Hagedoorn

P.S. Vergeet niet de errata door te nemen ... er is een aantal campings gesloten.
Bedankt voor de reacties

Wouter, zoals jij het omschrijft wil ik het ook gaan doen. Doormiddel van een gps lijkt me de route iets vlotter te verlopen. En zeker in de steden, daar is het toch altijd zoeken.

En dat aanpassen in mapscoure is makkelijk te doen? Ben niet de handigste in pc gebruik :?

Paul
Maps kun je downloaden op:

http://garmin.na1400.info/routable.php

dit zijn Free routable maps for Garmin brand GPS devices
marsupilami schreef:Vorig jaar heb ik deze gefietst met de twee boekjes. De route beschrijving is super, een GPS voegt niet veel toe verwacht ik (behalve dan dat het een leuk speeltje is :D )
Absoluut niet met je eens, de GPS voegt juist heel veel toe, waarschijnlijk heb je zelf nog niet met GPS gefietst anders zou je dit zeker niet zeggen :wink:
Inderdaad, de gps is wat mij betreft ook veel meer dan alleen een speeltje :P
Zeker in bebouwde omgevingen zoals door een stadje geeft het veel gemak, bovendien pak je de route ook heel makkelijk op als je even van de route afwijkt.

Als je een basis kaart hebt zoals die van de GPSmap62s, dan is het niet nodig om een andere kaart aan te schaffen.
Wil je controleren of de gedownloade tracks (neem geen routes) kloppen, kun je de bestanden (GPX formaat) makkelijk bekijken met behulp van Google Earth.
Voor het programma MapSource heb je anders kaarten nodig van de landen waar je doorheen fietst.

Verder hebben we nog wel twee boekjes voor je van editie 2008, deel 1 en 2, we gaan deze voorlopig toch niet fietsen.
Ophalen of tegen portokosten (Rotterdam).

groeten Chris
Verder hebben we nog wel twee boekjes voor je van editie 2008, deel 1 en 2, we gaan deze voorlopig toch niet fietsen.
Ophalen of tegen portokosten (Rotterdam).

groeten Chris
Hallo Cris, ik heb wel belangstelling voor de boekjes (als je deze tenminste nog hebt!?)