Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hg 30 cassettes - Forum Wereldfietser

hg 30 cassettes

Heeft iemand ervaring met Shimano HG30 cassettes? Ze zijn bloedgoedkoop.
Wim
Wim schreef:Heeft iemand ervaring met Shimano HG30 cassettes? Ze zijn bloedgoedkoop.
Wim
Dat zijn toch die zwarte? Ik heb ze een paar keer gebruikt en meen vaag vast te stellen dat ze nogal slijten. Ze roesten in ieder geval als een stuk ijzer op het strand.
De iets duurdere zijn tegenwoordig ook heel wat goedkoper dan vroeger, als je de inflatie meerekent.
Leon
Ik vroeg het me af voor de schoolfiets van mijn zoon. Dat is een 8 speed, en de keus daarin is niet echt overweldigend meer. Bovendien kun je bij zo'n fiets overwegen een goedkope cassette te monteren, en er gewoon elk jaar na de winter een nieuwe op te zetten.
Wim
Ik werk bij een fietsenmaker en daar wordt de hg30 redelijk veel gebruikt vooral als het niet teveel mag kosten. Wel leggen we er een LX ketting op, anders zou het wel te snel slijten.

Wouter
Heb net een 7sp cassette vervangen door een 'zwarte', in dit geval is dat een RSX (dat was toch ooit een soort 105 zonder verf?). Verwacht dat die twee (Sram pc830) kettingen meegaat.

HG30 is meer Acera/Alivio niveau dacht ik, en is waarschijnlijk dat je die tegelijk met de ketting moet vervangen. Zeker als de fiets ook in de pekel gebruikt wordt.

En dat hoef je voor de prijs inderdaad niet te laten: ±25 euro voor weer een jaar lang probleemloos fietsen. Aan de afschrijving van je banden ben je bijna meer kwijt.

Sjors