Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus Duo of Tara (big apple?) - Forum Wereldfietser

Tubus Duo of Tara (big apple?)

Zijn er verschillen tussen de Duo en de Tara of gaat het gewoon om de looks?

Heb ik voor 50 mm Dureme of Extreme banden de big apple versie nodig van de Tara?

Alvast bedankt!
Wouter
Het gaat niet gewoon om de looks, maar om de LOOKS. De Duo is toch een beauty vergeleken bij de Tara.

MAAR voor de Duo is het wel noodzakelijk dat je niet alleen aan de buitenkant van je vork, maar ook aan de binnenkant een bevestigingspunt hebt.

Gerd
GerdC schreef:Het gaat niet gewoon om de looks, maar om de LOOKS. De Duo is toch een beauty vergeleken bij de Tara.

MAAR voor de Duo is het wel noodzakelijk dat je niet alleen aan de buitenkant van je vork, maar ook aan de binnenkant een bevestigingspunt hebt.

Gerd
ook de geometrie van de vork moet zich voor de duo lenen, het verstelbereik is beperkt.

Een 50mm band past ook wel met een gewone tara
..
Ik ben erg blij met mij Duo: een simpel en helder design. Mijn vrouw heeft een gewone Tara en daar passen probleemloos 50 mm banden onder. Misschien is die speciale BA Tara voor de 60mm Big Apple, maar dat vind ik een lompe band.
Wim
De Duo is wel eenvoudiger: geen scharnierpunt zoals op de Tara, dat lijkt mij op zich wel robuuster. Maar die brug tussen beide helften heeft misschien wel een voordeel qua stabiliteit? Je kan er in ieder geval wel je voorlicht op installeren lijkt mij ;)
Ik ga voor de Tara, omdat hier inderdaad wat meer mogelijkheden zijn om zaken als verlichting en camera (klein actie-camera'tje) aan te bevestigen.

Bedankt voor jullie antwoorden!

Wat is dit toch een fantastisch forum hé! :wink:
Ik zoek een voordrager voor op mijn Cannondale Tesoro. Deze heeft een voorvorkbreedte van ca. 16cm en aan beide zijden vd. voorvork imbussen.

Ik zie op de site van Tubus http://www.tubus.com/en/lowrider/tara dat hun voordragers gemaakt zijn voor een voorvork van 135mm breed. Denken jullie dat de Tubus voordragers een paar centimeter te verbuigen zijn tot ze op de voorvork van 16cm breed passen, of moet ik zoeken naar een ander merk?