Ik heb al eerder 'veldervaring' opgedaan met regenkleding (zie dit topic) maar gezien onze aanstaande reis naar Ierland lijkt het me toch verstandig om dit toch nog iets verder uit te diepen. Ik ben op zoek naar een regenjas. Hier heb ik bepaalde wensen bij en misschien kan iemand, met praktijkervaring, me helpen om de juiste te vinden.
Wens 1: Ik ben op zoek naar een regenjas die waterdicht is.
Zuidwesters, canvas, oliejas, dat is allemaal waterdicht. Als dit mijn enige wens is, dan was het simpel. Maar er zijn nog meer wensen...
Wens 2: De jas moet ademen
Nu ga je altijd zweten in een regenjas, dus je hebt altijd last van wat vocht aan de binnenkant. Maar ik heb echt het verschil gemerkt tussen een niet-ademende en een ademende jas. De laatste zit gewoon prettiger.
Wens 3: De jas moet licht zijn.
Op de fiets is elke gram belangrijk dus een lichte jas is fijn.
Wens 4: De jas moet een klein (pak)volume hebben.
Veel ruimte heb ik niet, dus hoe kleiner de jas opgevouwen is, des te beter.
Simpel toch? Merk op dat ik er niet heb staan: De jas moet goedkoop zijn. want voor een waterdichte jas met deze eigenschappen heb ik wel wat geld over en ik denk ook dat die niet goedkoop is.
Ik dacht altijd dat AGU (toch ook niet de goedkoopste) wel iets geschiktst zou hebben, maar na twee versies heb ik mijn vertrouwen in dit merk verloren.
Dus.. als jij een regenjas hebt waar jij tevreden over bent met deze wensen, wil je dan je ervaring met me delen?
Ook goede ervaringen met regenbroeken zijn welkom!
En wellicht ten overvloedde: Ik hoef geen mening waarom je wel of geen regenpak zou moeten dragen. Daar heb ik al genoeg van gevonden
Alvast bedankt!
Hans
p.s.
Andere interessante topics over dit onderwerp zijn deze, deze en deze maar die zijn alweer van een tijdje geleden. Ik ben benieuwd of er ook wat verbeterd is nu we wat verder zijn.
Wens 1: Ik ben op zoek naar een regenjas die waterdicht is.
Zuidwesters, canvas, oliejas, dat is allemaal waterdicht. Als dit mijn enige wens is, dan was het simpel. Maar er zijn nog meer wensen...
Wens 2: De jas moet ademen
Nu ga je altijd zweten in een regenjas, dus je hebt altijd last van wat vocht aan de binnenkant. Maar ik heb echt het verschil gemerkt tussen een niet-ademende en een ademende jas. De laatste zit gewoon prettiger.
Wens 3: De jas moet licht zijn.
Op de fiets is elke gram belangrijk dus een lichte jas is fijn.
Wens 4: De jas moet een klein (pak)volume hebben.
Veel ruimte heb ik niet, dus hoe kleiner de jas opgevouwen is, des te beter.
Simpel toch? Merk op dat ik er niet heb staan: De jas moet goedkoop zijn. want voor een waterdichte jas met deze eigenschappen heb ik wel wat geld over en ik denk ook dat die niet goedkoop is.
Ik dacht altijd dat AGU (toch ook niet de goedkoopste) wel iets geschiktst zou hebben, maar na twee versies heb ik mijn vertrouwen in dit merk verloren.
Dus.. als jij een regenjas hebt waar jij tevreden over bent met deze wensen, wil je dan je ervaring met me delen?
Ook goede ervaringen met regenbroeken zijn welkom!
En wellicht ten overvloedde: Ik hoef geen mening waarom je wel of geen regenpak zou moeten dragen. Daar heb ik al genoeg van gevonden
Alvast bedankt!
Hans
p.s.
Andere interessante topics over dit onderwerp zijn deze, deze en deze maar die zijn alweer van een tijdje geleden. Ik ben benieuwd of er ook wat verbeterd is nu we wat verder zijn.