Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gas - Forum Wereldfietser

Gas

Gas

Ik en mijn vrouw fietsen dit jaar de route van Benjaminse naar Rome. nu mijn vraagje, zijn er onderweg voldoende verkooppunten waar wij camping gas busjes voor ons kookstelletje kunnen kopen?
Groetjes.
Misschien is het beter om het merk gas wat je gebruikt te vermelden.
In Frankrijk is in elk geval het Camping Gas in de blauwe tankjes goed verkrijgbaar.

Misschien zul je tussen de grens en Rome koud moeten eten, maar als je de tank voor de grens nog even vol gooit red je het wel tot Pisa. .......:-)
Prikblikjes zijn er overal wel. Ventielblikjes is moeilijker. Er zijn twee soorten: klikventiel van Camping Gaz, vooral in Frankrijk verkrijgbaar, en schroefventiel, alle andere merken en overal behalve Frankrijk. Handig he? Primus heeft sinds kort een paar universele branders voor klik en schroefventielen.
Wim
Als je een brander voor prikblikjes hebt (van Campingaz of een ander merk) is er geen probleem. Prikblikjes zijn namelijk verkrijgbaar bij elke ijzerwarenwinkel in heel Europa.
Als je een brander met schroefventiel hebt, koop dan een Markill-adapter, dan kunnen er ook prikblikjes op de brander en zit je altijd goed.
Heb je een Campingaz-brander met klikventiel, dan heb je pech, want bij mijn weten zijn daar geen adapters voor en die ventielblikjes zijn lastig verkrijgbaar. Je moet dan echt een buitensportzaak zoeken. Soms vind je de ventielblikjes op campings, maar buiten het hoogseizoen hoef je daar al helemaal niet op te rekenen.
Markill verkoopt ook adapters van klikventiel naar schroefventiel.
scheeltje schreef:Markill verkoopt ook adapters van klikventiel naar schroefventiel.
Ik kan uit ervaring putten als ik zeg dat de klik naar schroefventiel converter gewoon werkt.

Ik weet niet hoeveel er gekookt wordt, wij hadden afgelopen jaar meer dan genoeg aan anderhalf blikje (wat is het een C270 potje?) in dik twee en een halve week fietsen naar Santiago de Compostela. Hoe warmer het is hoe minder we zelf eten gingen koken. Als je dan zorgt dat je voor je Italie in gaat een vol potje over hebt moet je al een heel eind komen.

--
Andreas
peter de rijk schreef:Als je een brander voor prikblikjes hebt (van Campingaz of een ander merk) is er geen probleem. Prikblikjes zijn namelijk verkrijgbaar bij elke ijzerwarenwinkel in heel Europa.
Ik was deze zomer in Duitsland en kreeg het idee dat prikblikjes in vergelijking met 2007 en 2008 toen ik er ook fietste moeilijker verkrijgbaar waren. Buitensportzaken bv verkopen wel de brander maar hebben geen blikjes meer. Ook de warenhuizen in steden hadden ze niet. In het verleden wel. Bouwmakten hebben wel de blikjes, maar die liggen vaak aan drukke uitvalswegen waar je niet snel komt op de fiets.
Iemand de zelfde ervaring, of had ik gewoon pech dit jaar?
ruudvp schreef: Iemand de zelfde ervaring, of had ik gewoon pech dit jaar?
Klopt maar wel makkelijk bereikbaar. Dit jaar ook ervaren dat in D. vaak op campings diverse soorten tankjes worden verkocht. Ook handig...;-)

In F'rijk bij kleine tankstations in de dorpjes.
Rachel schreef: Dit jaar ook ervaren dat in D. vaak op campings diverse soorten tankjes worden verkocht. Ook handig...;-)
Op campings wel tankjes gezien, maar voornamelijk voor caravan/campers. Geen prikblikjes. Campings zou superhandig zijn. Wat je schrijft F'rijk is never nooit een probleem. Daar heb ik altijd maar 1 reserveblikje in m'n tas.