Additionally, paste this code immediately after the opening tag: berichtenteller defect - Forum Wereldfietser

berichtenteller defect

Het viel me net op dat bij al mijn berichten van afgelopen week steeds 63 staat; m.a.w. de teller staat stil. Een steekproef bij berichten van andere bezoekers leerde me, dat daar ook de tellers stil staan. Een technisch probleempje of bewust gedaan?

Gôh... nu zie ik het ook. Die van mij is óók kapot! :cry:

Hij deed het eerst zo goed en nu staat ie al 96 berichten stil.
Die van jou doet het blijkbaar weer Theo, want ik zie dat jij nu op 64 staat :wink:

Dick

Even testen. Die van mij staat, voordat ik hier op OK ga drukken op 334. We zullen zien.

Nop werkt gewoon.

Kan het zijn dat je in de veronderstelling bent dat bij elk bericht dat je plaatst een ander getal staat? Dat is namelijk niet zo, De informatie over jezelf wordt constant bijgewerkt (die informatie links van het bericht).

Ik verkeer inderdaad in die veronderstelling.
Als ik bij een bericht van mij 'berichten: 63' zie staan, veronderstel ik dat ik bij mijn volgende bericht 'berichten: 64' zie staan. En niet dat het 5 berichten lang op 63 blijft staan.
Maar na mijn mededeling zag ik dat bij het daarop volgende bericht het wel 1 puntje was opgeschoven.

Dus ik veronderstel dat mijn veronderstelling correct was, zolang ik geen mededeling van de onjuist daarvan heb gekregen.

zo, en nog eens een berichtje om de teller te checken. Als er nu 66 staat, betekent dat, dat mijn veronderstelling correct was en die van de webmaster niet.

Yep, ik had gelijk. Dit is dus 67.

Verrek, ik snap hem.
Bij al mijn ingezonden berichten wordt het aantal aangepast naar de laatste tellerstand.
De webmaster had dus gelijk.
Heb ik weer wat van dit forum begrepen.
Nu nog de plek vinden waar ik een toelichting vind op het gebruik van de knoppen Quote, Code, List, List= enz.
In elk geval niet bij de FAQ's. Een andere logische plek heb ik nog niet gevonden, want ik zie op deze pagina geen knop 'Toelichting gebruik forum'

Dat van quote snap ik inmiddels Theo... let op:

als je iemand wilt quoten in jouw mail dan ga je naar het betreffende bericht en druk je daar in de rechterbovenhoek op de knop "quote

dan ontstaat er zoiets
Theo Jorna schreef:Verrek, ik snap hem.
En URL werkt zo:
In plaats van http://www.finsenmetkinderen.html kun je ook iets tikken als:
Informatie over fietsen met kinderen vind je hier niet

Hoe dat werkt zie je boven je tekstvenster wanneer je je aanwijspijl over het desbetreffende vakje schuift.
Zo kun je ook een foto invoegen

Volgens mij zijn een hoop mensen hier lekker eigenwijs (in de positieve zin van het woord). Ik ook. Maar die uitleg staat wel degelijk beschreven in een onderdeel van de faq: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/faq.php?mode=bbcode
Dit deel kun je ook direct bereiken als je een nieuw bericht plaatst. Je ziet dan links in het beeld, iets onder de smileys, Opties staan. Een van de opties verteld je dat BBCode aan staat. En BBCode verwijst gelijk naar de faq.

test

Dick en Els schreef:Dat van quote snap ik inmiddels Theo... let op:

als je iemand wilt quoten in jouw mail dan ga je naar het betreffende bericht en druk je daar in de rechterbovenhoek op de knop "quote

dan ontstaat er zoiets
Theo Jorna schreef:Verrek, ik snap hem.
Nogmaals een test. De eerste mislukte. De uitleg bij de FAQ snapte ik al helemaal niets van, maar ik ben dan ook maar een simpele tuinman. Die van jou lijkt iets begrijpelijker.
Zo kom ik ten minste wel aan een indrukwekkend berichtenaantal

Nou, het is dus niet gelukt, want ik heb niet zo'n mooi venstertje.

Ik doe het wel gewoon met CTRL C. Kost me minder tijd

Jarno schreef:Volgens mij zijn een hoop mensen hier lekker eigenwijs (in de positieve zin van het woord). Ik ook. Maar die uitleg staat wel degelijk beschreven in een onderdeel van de faq: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/faq.php?mode=bbcode
Dit deel kun je ook direct bereiken als je een nieuw bericht plaatst. Je ziet dan links in het beeld, iets onder de smileys, Opties staan. Een van de opties verteld je dat BBCode aan staat. En BBCode verwijst gelijk naar de faq.
Nog maar eens een test, driemaal is scheepsrecht. Het is toch te gek voor woorden, dat ik dit niet zou kunnen.

Goed, genoeg getest.

Testen van de overige codes zal ik in de tweede helft van 2004 inplannen.

Zeg Theo...

Je hoeft niet telkens te testen hoor...

je kunt ook, terwijl je tikt, onder je tekstinvoervenster, op 'Voorbeeld' klikken.

Ik ben zo iemand die meteen aan de slag gaat en pas na afloop de gebruiksaanwijzing leest. Meestal gaat dat goed. Het zal wel ongeduld wezen. Eerst klikken op voorbeeld is weer een stap extra. Maar hier had het inderdaad handiger geweest.