Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 2011 Ruhrgebied - Forum Wereldfietser

Paastocht 2011 Ruhrgebied

De paastocht 2011 gaat naar het Ruhrgebied.
We fietsen Nijmegen-Schermbeck-Hattingen-Dormagen-Venlo.
Zou het iets zijn om een soort van uitwisseling/combi ervan te maken door de tocht ook aan te kondigen op het Duitse fiets forum: http://www.rad-forum.de/ ?
Paastocht 2011 Ruhrgebied

21 april Nijmegen
Op donderdagavond ontmoeten we elkaar op Boerderijcamping Nederrijkswald, Zevenheuvelenweg 47, Berg en Dal, 8km van het station Nijmegen.

22 april Schermbeck 85km
Vrijdagochtend vertrekken we om 10.00u voor meteen de pittigste etappe van 85km.
Bij Wyler passeren we de grens en vervolgens langs Kranenburg. Kleve, Kalkar, Xanten, door het natuurgebied via Wesel naar de camping Gahlen (net onder Schermbeck).
Vanaf Xanten volgen we de bordjes van de Römerroute.
In Gahlen zijn diverse restaurantjes.
Camping Lippe, Bruckenweg 135, Gahlen-Schermbeck ligt tussen het kanaal en de Lippe.

23 april Hattingen 73km
We duiken vandaag echt het Ruhrgebied in. Na 8km komen we door de stad Dorsten en via Hassel en Buer steken we het kanaal over en passeren Gelsenkirchen. We fietsen verder door Bochum, Langendreer en Witten en komen bij de Ruhr aan. Die blijven we enigszins volgen en via Vormholz en Welper kom we aan bij Camping Hattingen, Ruhrstr. 6, Hattingen.
Hattingen is een prachtige stadje met middeleeuws centrum en vakwerkhuizen.

24 april Dormagen 60km
We verlaten weer de Ruhr en fietsen door Nierenhof, Langenberg, Neviges en laten de stad Wuppertal mooi links liggen. We fietsen verder naar Gruiten en langse de rivier de Dussel door het natuurpark Neanderthal, waar we het museum kunnen bezoeken.
Via Hochdal, Kempen, Hilden en Benrath (boodschappen) komen we bij de Rijn.
De Camping Strand Terrasse, Grind 1, Dormagen heeft een zandstrand direct aan de Rijn, omgeven door een natuurpark, onder de rook van Düsseldorf.

25 april Venlo 62km
Via Stürzelberg komen we dwars door het stadje Neuss, dat tegenover Düsseldorf ligt aan de andere kant van de Rijn. We komen door Kaarst, vervolgens langs kanalen en door Suchteln en Hinsbeck om tenslotte de grens weer te passeren en onze toer eindigt in Venlo.

GPS-tracks
Track 1 UPDATE
Track 2 UPDATE
Track 3
Track 4

Aanmelden bij jimvdberg@gmail.com.

Afbeelding

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Roald schreef:Zou het iets zijn om een soort van uitwisseling/combi ervan te maken door de tocht ook aan te kondigen op het Duitse fiets forum: http://www.rad-forum.de/ ?
Leuk idee, ik heb me ingeschreven voor het forum, zodra het is goedgekeurd zal ik daar een bericht plaatsen.
hoi jim
deze tocht is dat ook een beetje te doen voor mensen die voor het 1ste kamperen,hoe zijn de wegen en is het erg bergachtig of vald dat wel mee
gr marcel
marcel22 schreef:deze tocht is dat ook een beetje te doen voor mensen die voor het 1ste kamperen,hoe zijn de wegen en is het erg bergachtig of vald dat wel mee
Ja hoor, er zijn in het Ruhrgebied geen bergen. En in Duitsland fietsen we over asfaltweggetjes en soms over harde gravelpaden.
Verder zijn de dagafstanden ook niet echt lang, behalve misschien dag 1 met 85km.
wie heeft er zig nog meer opgegeven voor deze leuke tocht
gr marcel
marcel22 schreef:wie heeft er zig nog meer opgegeven voor deze leuke tocht
gr marcel
Nou Marcel, dat zijn er nu al ruim 20. Het gaat weer leuk worden!
Roald schreef:Zou het iets zijn om een soort van uitwisseling/combi ervan te maken door de tocht ook aan te kondigen op het Duitse fiets forum: http://www.rad-forum.de/ ?
Ik ben na 10 dagen eindelijk toegelaten tot hun forum en meteen een bericht geplaatst.
nou dat wort een gezellige boel jim ik hoop dat het weer ook meegezint is dan komt het helemaal goed
gr
Ik heb de tracks van dag 1 en 2 ietsje verfijnd, voortschrijdend inzicht zeg maar, die kan je nu ook downloaden.
Track 1 UPDATE
Track 2 UPDATE
Mocht je de oude tracks hebben is dat natuurlijk ook geen probleem, je komt vanzelf op de camping aan.

Heb je geen GPS, dan is het handig een goede kaart te kopen en de route van te voren in te tekenen.
Of noteer op een papiertje alle plaatsjes waar we doorheen komen, dat helpt ook al.
Ik heb mij ook aangemeld. Ik zet mijn bus neer in Venlo ter hoogte van ongeveer het eindpunt. ik kan bij aankomst op het eindpunt op 25 april nog 6 personen (incl. fiets) vervoeren richting startpunt wanneer gewenst.

Het zou leuk zijn als ik dan opgepikt kon worden op donderdagavond richting nijmegen :D .
hoi rvdh
ik kan bij aankomst op het eindpunt op 25 april nog 6 personen (incl. fiets) vervoeren richting startpunt wanneer gewenst.
zou je mijn dan mee kunnen nemen naar nijmegen dit zou ik wel fijn vinden
gr marcel
jimvdberg schreef:
Heb je geen GPS, dan is het handig een goede kaart te kopen en de route van te voren in te tekenen.
Of noteer op een papiertje alle plaatsjes waar we doorheen komen, dat helpt ook al.

Ha Jim,

Het lijkt me leuk om mee te rijden. Heb je een specifieke kaart op het oog die ik voor deze tocht zou kunnen gebruiken?

groet,

Marijn
marijneke schreef:Het lijkt me leuk om mee te rijden. Heb je een specifieke kaart op het oog die ik voor deze tocht zou kunnen gebruiken?
Hoi Marijn, leuk dat je meefietst tijdens de Pasen.
Nee, ik heb nog niet onderzocht welke kaart de beste is.
Ik had ook graag mee willen gaan, maar ik krijg op vrijdag geen vrij, heb de week erop al zes weken vakantie voor een tripje :roll: . Maar voor een volgende keer hou ik me aanbevolen.

Eelco
marijneke schreef:Heb je een specifieke kaart op het oog die ik voor deze tocht zou kunnen gebruiken?
Ik heb de ADFC-kaart schaal 1 op 150.000 gekocht, daar staat de hele route op. Het gaat om nr.10 Münsterland.
Kijk bij http://www.fietskaarten.nl/
Zal ik die 10 tegelijk bestellen ivm verzendkosten en dan uitdelen op donderdagavond ? :wink:
Schermbeck, die ken ik heel goed. Daar had ik vroeger een mooie Duitse vlam wonen! :lol:
Zal ik die 10 tegelijk bestellen ivm verzendkosten en dan uitdelen op donderdagavond
dat lijkt mijn een goed plan
gr marcel