Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flybe Sumburgh (Schotland) - Bergen (Noorwegen) - Forum Wereldfietser

Flybe Sumburgh (Schotland) - Bergen (Noorwegen)

Ik ga deze zomer de North Sea Cycle Route met de klok mee fietsen. Van de Shetlands naar Noorwegen gaat maar 1 maatschappij, namelijk Flybe. Deze vliegt 2x per week.

Heeft hier iemand al een keer gebruik van deze maatschappij gemaakt? Zo ja, hoe zeker is het dat de fiets mee kan en hoe ver van te voren moet deze vlucht gereserveerd worden?
Ik heb zelf geen directe ervaring, maar feedback van anderen (circa 5) gaf aan dat je de fiets niet zou kunnen reserveren en dat die alleen mee gaat indien er plaats is.
Echter ik heb van niemand gehoord dat de fiets achtergebleven is...

Een alternatief (lijkt beetje mijl op zeven, maar is wel snel):
nachtboot naar Aberdeen en vandaar naar Bergen vliegen (dagelijks en fiets wel te boeken).
Wouter Bazen

PS ik hoor graag de ervaringen
Waarom bel je ze niet even Marc?
Op de site staat dat voor de fiets niet gereserveerd kan worden, dus op zich is dat duidelijk. Er zijn mogelijkheden om zekerheid te hebben, dus als ik daar in de buurt kom zal ik ze sowieso wel bellen. Het is nu alleen nog maar om van te voren de mogelijkheden door te nemen.
Ik ben met flybe van Bergen naar Sumburgh gevlogen. We hadden een goedkope (doordeweekse) vlucht geboekt (ter plekke in bergen), omdat dat meestal de rustige vluchten zijn, en dus meer bagageruimte. En inderdaad, we waren niet de eerste die met de fiets aankwamen maar de 2e en 3e (we waren met twee man), terwijl officieel er maar twee fietsen meekunnen per vlucht. De fietsen werden echter gewoon ingeladen toen we uitlegden dat we ze nodig hadden voor de reis, en er was inderdaad voldoende bagageruimte. Mijn inschatting is dat de vlucht van shetlands naar noorwegen geen probleem is omdat maar weinig fietsers rechtsom rijden (geen enkele tegengekomen, wel enkelen die net als ons linksom reden) en er kunnen altijd minimaal twee fietsen mee. Een wetenswaardigheid is wel dat de dame bij het inchecken vroeg of we een fietsreservering hadden, én ik heb op de nscr site gelezen (bij riders comment) dat iemand inderdaad een reservering heeft gedaan en gekregen.
succes! groetjes ben