Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS kaarten Ierland - Forum Wereldfietser

GPS kaarten Ierland

Bij het plannen van mijn komende fietsvakantie in Ierland merk ik dat de kaarten dit ik mijn Garmin heb niet erg uitgebreid zijn. Erg veel wegen staan er niet op.

Heeft of weet iemand betere kaarten die ik kan gebruiken in combinatie met Mapsource en een Garmin GPSMap 60Cx?
Kun je niet zelf wat bij elkaar werken met Mobile Atlas Creator?
Dit heb ik ooit gevonden en niet naar gekeken. Je zou het kunnen proberen, ik weet niet wat het oplevert, maar de tekst heeft het over topografisch en Hillwalking. Of het dus geschikt is voor fietsen weet ik niet.
Maar je hebt natuurlijk ook Open MTBmaps en Velomaps.

Peter
Bedankt voor de hulp alvast.

Velomaps was het gemakkelijkst te installeren, maar levert niks op. Alleen de hoofdwegen en *heel veel* minder dan Mapsource.

OpenMTBMaps heeft duidelijk meer topografie. Niet in alle gebieden, maar het is duidelijk een toevoeging. Is een goede uitbreiding op de Mapsource kaarten.

En wat Peter met 'Dit' gelinked heeft was nog interessanter. Ongeloooflijk detail, hoogtelijnen en veel meer. Topper! Bedankt.

Neemt niet weg dat andere tips ook welkom zijn...
ben in 2009 in Ierland geweest met een garmin gps en mapsource. http://www.gps.nl/ stelde bij verkoop dat mapsource (gedetailleerde versie) bijna alle wegen in Ierland bevatte. De ervaring was dat dit ook klopte. In Ierland zijn gewoon niet veel wegen. Dus ik denk dat je met mapsource goed voorzien bent wat kaarten betreft.
groeten
Michel
michel de ruyter schreef:ben in 2009 in Ierland geweest met een garmin gps en mapsource. http://www.gps.nl/ stelde bij verkoop dat mapsource (gedetailleerde versie) bijna alle wegen in Ierland bevatte. De ervaring was dat dit ook klopte. In Ierland zijn gewoon niet veel wegen. Dus ik denk dat je met mapsource goed voorzien bent wat kaarten betreft.
groeten
Michel
Michel,

Je zult wel gelijk hebben maar mijn versie MapSource is van 2007. En die is echt niet gedetailleerd. Ik heb ook de 2006 versie nog en zelfs dan zie je het verschil tussen die en de 2007 versie.
Nu kan ik natuurlijk de portomonee trekken en de nieuwste versie kopen maar dar ben ik iets te zuinig voor :|