Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Handy fietskar - Forum Wereldfietser

Handy fietskar

Hallo,

Mijn vriendin en ik proberen vanuit een groene kijk zoveel mogelijk met de fiets alles te doen, en zoveel mogelijk de auto te laten staan. Alleen om grotere dingen zoals boodschappen te vervoeren moet je iets meer hebben dan een bagagedrager of fietstassen. Dus zijn wij opzoek naar een Handy fiets kar zoals in dit topic word beschreven http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... dy#p107419
Heeft iemand deze nog compleet en in een redelijke/goede staat staan, dan willen wij die graag tegen een acceptabele prijs overnemen.

Wij wonen in Brabant.

Mvg,

Patrick Jansen
Ik heb via een tip een handy fietskar gevonden op marktplaats. Gisteravond opgehaald en gelukkig niet zo eens heel ver uit mijn regio.

Deze handy is uit gerust met een bruine multiplexbak en een zwarte kunststof kap. Aankomende week haal ik het ijzeren frame eronderuit om deze een nieuwe lak te geven en de houten kist vervang ik voor een nieuwe kist die ipv 9mm uit 12 mm multiplex gaat bestaan. Gister heb ik ook op de markt div reflectoren gekocht om de op de achter en zij kant te plaatsen. Ook komt er achterverlichting op beide spatborden die via een oplaadbare batterij licht gaan geven.

De kleuren worden:
Stalen frame: zwart
Houten kist: Donker groen
Velgen zijn al zwart
En de kunststof kap is ook al zwart.
De chrome spatborden poest ik op met jif zodat deze ook weer mooi blinken
Voor de geïnteresseerde zal ik er een foto op plaatsen wanneer deze klaar is.

Mvg,

Patrick
Een klein jaartje geleden plaatsen ik hier bericht over de fietskar die ik aangeschaft had op marktplaats en vervolgens zou opknappen. De kar was op geknapt maar belanden ook snel weer in schuur op weer op geknapt te worden... Fietsen met een kar vereist toch wat meer rijervaring... Na een tijdje in flink beschadigd in de schuur te hebben gestaan heb ik toch weer op gelapt en er weer een waardige "Handy transport"fietskar van gemaakt.

Waarom al die moeite voor een fietskar zou je kunnen vragen..? Het model en de degelijkheid van de kar spreekt mij enorm aan. Ook is het vervangen van onderdelen makkelijk. Tja het gewicht valt tegen met de huidige fietskarren maar ach ik ga er ook niet mee naar Spanje.

Nu is het wel zo dat ik er route mee ga rijden van ongeveer 200 km in drie dagen om eens uit te proberen hoe een fietsweekend mij bevalt in combinatie met een fietskar. Ben dus benieuwd.

De fietskar zoals hij nu is is op het frame, wielen en spatborden na, heb ik alles vervangen zodat deze er nog vele jaren tegen aan kan.
Alle moeren en bouten, de bak, koppeling en ook heb ik de plastic kap aan de onderkant verstevigd met kleine aluminium U profielen zodat er kleine materialen op de kap geplaatst kan worden. Verder heb ik een soort van imperiaal gemaakt op de kap gemaakt van aluminium hoek profielen.
Afbeelding
Afbeelding
Gr,

Patrick
Hoi Patrick,

Dat karretje ziet er weer puik uit. Daar kun je heel wat boodschappen in vervoeren.
[quote="Animalis"]

Afbeelding
/quote]

fyi: Artikel 5.18.49
Het achterlicht moet uiterst links aan de achterzijde van het voertuig zijn aangebracht op een hoogte van niet
minder dan 0,25 m en niet meer dan 1,20 m boven het wegdek.
m-gineering schreef:fyi: Artikel 5.18.49
Het achterlicht moet uiterst links aan de achterzijde van het voertuig zijn aangebracht op een hoogte van niet
minder dan 0,25 m en niet meer dan 1,20 m boven het wegdek.
Ik kon het niet nalaten om dit te checken in de Regeling Voertuigen en je hebt weer eens gelijk Marten. Ik vroeg mij wel af hoe dit nou moet als je naar een land gaat waar ze links rijden. Zou het toegestaan zijn om zowel links als rechts een licht te monteren?
Dat was nog nieuw voor mij. Ik ging er van uit wanneer je een achterlicht plaatst dat er niet uit maakt waar je die plaatst. Orgineel zat er geen achterlicht op dan alleen reflectors.

Ik laat het zo zoals het nu is, en ga ervan uit dat ik daar geen moeilijkheden mee ga krijgen. Neem het risico wel.

Maar bedankt voor de tip.