Prachtig zeg. Wel heet, 40 graden. De weg zag er soms ook wel heftig uit op die foto's, en waarom lag die fiets uit elkaar? En al dat stof op de ketting. Erg mooi maar wel afzien geloof ik als ik het zo bekijk.
Shane ga je hier verhalen plaatsen net als Lars, vind ik wel heel leuk om te lezen!!
Driesba, valt wel mee met dat wild. Apen wel, katachtige niet. En wat betreft de wildparken, die waar katachtige zijn mag je alleen in gesloten voertuigen zitten, dus niet fietsen, op dak van een landrover zitten of zo.
De meest enge beesten die ik in Uganda tegen kwam zijn die in je voet kruipen en daar eitjes leggen en die je dan met een mes moet uitsnijden... Brrr ik durfde mijn bergschoenen niet uit te doen. Of Bilharzia in Victoria meer, dus ik ging ook het water niet in (maar de douche bestond uit een emmer water die juist tussen het riet werd gevuld in datzelfde meer...). Of safari ants. Die werden op de camping om de 3 dagen weggebrand. Ik zag niets toen ik mijn tent opzette, maar s' nachts zat mijn gesloten tent vol en zaten ze overal op mij, tussen mijn haren, overal, en ze beten, gek werd ik ervan. s' Ochtends liep er een breed spoor zo mijn tent in. Ik heb met bergtochten wel een groep stropers gezien met geweren en grote messen, dus die zullen toch wel ergens op jagen. We kregen bij een andere tocht daar rangers mee met wapens, tegen wild/stropers? Stropers waren sowieso de baas want ze zaten een tijdje bij de hotsprings met gevangen wild en een paar dagen kon niemand erheen want dan schoten ze. Maar dat is dan niet op een weg maar in de bergen/park.
Overigens zijn de mensen in Uganda heel erg aardig. Van "Mzungu" (buitenlander) werd ik ineens "Mama" en met respect behandeld. Er rende eens een jongen achter mij aan:mama, mama, ik liep door niet gewend aan die titel
had ik mijn portemonnee laten liggen in de bus en werd die mij achterna gebracht.
De aller allermooiste bergtrektocht die ik ooit gelopen heb ligt hier ook.