Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MTB weekend ardennen 15-17 april - Forum Wereldfietser

MTB weekend ardennen 15-17 april

Hoi allemaal,
De tijd van bevroren snottebellen en elfstedentocht-dromen lijkt voorbij (hoewel, je weet nooit zeker...:-P), bovendien heeft de techniek een upgrade gehad van James; al met al tijd voorzichtig vooruit te blikken naar het voorjaar.
In het weekend van 15-16-17 april organiseren we weer zo'n kek MTB tripje naar de Ardennen, waarschijnlijk in de buurt van Aywaille.
We huren een huisje en rijden vanaf daar MTB rondjes in de omgeving. Er is al een bijna-local met GPS geregeld, dus dat belooft veel goeds...
De ervaring van eerdere edities leert dat de kosten (inclusief avondeten) rond de e90 pp uitkomen.

Laat maar even weten of je op de hoogte wilt blijven vna het verdere hoe & wat.

Groet, Suzanne
Is de tocht doenbaar met een vakantiefiets?
er staan op dit moment 5890 vermeldingen in de rubriek Fietsen | Mountainbikes en ATB
op marktplaats.
Doe je voordeel ermee :wink:
Is de tocht doenbaar met een vakantiefiets?

We zijn van plan wel het ''echte'' MTB werk te gaan doen, dat wordt op een vakantiefiets niet gemakkelijk denk ik.
Er zal wél ongetwijfeld een MTB- verhuur in de buurt zijn.

Groet, Suzanne
s0lar schreef:Is de tocht doenbaar met een vakantiefiets?
Ligt eraan hoe je vakantiefiets eruit ziet...

Drie jaar geleden met mijn 26" Avaghon in Esbeek ook de mtb lichtjestocht gereden...

Een vakantie fiets 26" is in mijn geval wat zwaarder en stuurt wat rustiger=minder direct. Op technische stukjes ga je dan wat langzamer...

Dikke banden is handig, een ander setje met noppen erop bij nat weer, scheelt wat geglij, hoe je dat ervaart, is afhankelijk van je "stabiliteitsgevoel"

Het is uiteindelijk geen wedstrijd, dus hop, spatborden eraf schroeven, en gaan met die 26"
suzannevn schreef:Er zal wél ongetwijfeld een MTB- verhuur in de buurt zijn.
Mijn (beperkte) ervaring met mountainbikeverhuur (in de Ardennen en elders) is niet zo positief. Als je wat groter bent is de kans dat je geen fiets vindt die past behoorlijk groot en vaak zijn de fietsen niet zo goed onderhouden en van erg matige kwaliteit. Maar misschien heb ik tot heden altijd 'pech' gehad.
s0lar schreef:Is de tocht doenbaar met een vakantiefiets?
Een 18 kilo hybride met spatborden, wegbanden en dragers wordt niet handig als het geregent heeft. De vorige keer hadden we tenminste modder, stijle klimmetjes, boomwortelpaden, landhekken, enz. Als je heel handig bent op de fiets en in het terrein kun je natuurlijk veel compenseren, maar dan had je misschien ook al een mtb
Tja, nu ik heb een 26inch stalen vakantiefiets zonder enige vering. Geen spatborden en 50mm banden.
Enkele jaren geleden heb ik de transpirinaika met bagage op een Giant Expedition gedaan, ik ben redelijk handig op de fiets en ga graag eens off-road.
Pas maar op, als je eenmaal off road gaat, wil je nóóit meer anders! (Kan je eignelijk net zo goed meteen een MTB kopen!)
De eerste jaren ging ik zo veel mogelijk off-road paden opzoeken.
Omdat ik nu meestal met een kleine groep ga fietsen, is het veel vaker asfalt, omdat de meeste mijn gekkenwerk wat te extreem vinden.