Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dragers Old Man Mountain - Forum Wereldfietser

Dragers Old Man Mountain

Ik heb voor enkele jaren terug een Old Man Mountain Sherpa voordrager gekocht.
Na 7 weken over Baltische land- en boswegen met volle bepakking bleek het een enorm stabiel en stevige pakezel te zijn. Zeker voor dit punt een aanrader.
Wel enorm jammer dat de OMM dragers van aluminium zijn gemaakt.
Na 7 weken zijn de drager, daar waar wrijving/contact is geweest met de fietstassen, flink ingesleten. De harde kunststof achterwand van mijn Vaude tassen heeft de schade veroorzaakt.
Tassen zelf zijn niet beschadigd ! De tassen waren uiteraard goed bevestigd en vanwege het vele wasboordprofiel in de wegen ook nog eens met spanbandjes aangesjord. Gezien de slijtage durf ik een volgende tocht met deze dragers niet aan.
Wie heeft hier ook ervaring mee en wat heeft hij/zij eraan gedaan? Is het “normale slijtage” of kan ik nog wat van OMM verwachten? Heb overigens nog geen contact gehad met OMM maar ga dat zeker doen.
Met andere dragers gebeurt hetzelfde. Ik heb op de kritische plekken duct tape gedaan en daarmee voorkom je een tijd lang slijtage.
Jan Eleveld schreef:Met andere dragers gebeurt hetzelfde.
Het gebeurt ook met stalen dragers. Ik heb er gezien waar de kuststof haken van de tassen een gat in de stalen buisjes hebben geslepen.
Leon
Jaren achter een een Blackburn Mountain Rack MTN-1 gebruikt.
Aircraft-quality aluminum, it comes with a lifetime warranty from Blackburn.
Slijt op kritische plaatsen.

groet, J
J de Groote schreef:Jaren achter een een Blackburn Mountain Rack MTN-1 gebruikt.
Aircraft-quality aluminum, it comes with a lifetime warranty from Blackburn. Slijt op kritische plaatsen.
Ooit een vliegtuig met een fietstas gezien? :lol: :wink:
Leon
De drager voorzien van spiral wrap.
Dan slijt de spiral wrap weg en niet je drager.

Afbeelding

John.
johntelleman schreef:De drager voorzien van spiral wrap.

Afbeelding

John.
Hmmm, mooie oplossing. Waar haal je zoiets?
Of gewoon de bewuste plekken omwikkelen met binnenband, en vastzetten met die plastic aantrek riempjes (?)
Stukje tuinslang kan ook. Wel even de inserts die de diameter verkleinen uit de haken van de tas wippen. Of worden de haken daar weer minder sterk van?
HansvanderVeeke schreef:
johntelleman schreef:De drager voorzien van spiral wrap.

Afbeelding

John.
Hmmm, mooie oplossing. Waar haal je zoiets?
Bij de lokale electronica boer.
Zo'n iemand die printen, diodes, transistoren en condensatoren verkoopt.

John.
Of bij de LFB.

Rose Versand noemt het: 'Kabelommanteling - bij onze montage duizenden malen gebruikt -'.

Maar de lokale electronica boer (of Conrad: 'spiraalslang') heeft dan wel weer verschillende maten en kleuren.
ankeric schreef:Maar de lokale electronica boer (of Conrad: 'spiraalslang') heeft dan wel weer verschillende maten en kleuren.
Op die maten moet je letten. Ik zag net van die dingen bij de bouwmarkt liggen (5 meter, 10 euro) maar die leken me aan de dikke kant.
Leon