Lijkt me kantje boord. Ik zou ze dus niet al te snoeihard oppompen. Zelf heb ik graag wat bredere velgen omdat dat met brede banden toch ook stabieler rijdt.
Wim
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:We zijn in ieder geval benieud naar de ervaringen, laat je het eens horen?frank bueters schreef:ik ga de grote apples toch eerst maar eens op de smalle velgen zetten. Voelt het niet goed dan toch ook maar nieuwe velgen, het was per slot van rekening om de bredere banden begonnen.
Dank allemaal,
Frank
Je hoort van me.Leon schreef:We zijn in ieder geval benieud naar de ervaringen, laat je het eens horen?frank bueters schreef:ik ga de grote apples toch eerst maar eens op de smalle velgen zetten. Voelt het niet goed dan toch ook maar nieuwe velgen, het was per slot van rekening om de bredere banden begonnen.
Dank allemaal,
Frank
Groet,
Leon
Inderdaad, ik fiets al een hele tijd met 37 mm banden op een 13 mm (inwendig) velg. Geen probleem.laagvlieger schreef:Ik had enkele maanden geleden dezelfde zorgen als jij.
Ik heb ook zeer smalle (aero)velgen maar wou wat meer comfort en dus 35 mm banden. Nu liggen de Marathon Supremes - in werkelijkheid 37 mm - er heel goed op.
Big Apples zijn natuurlijk van nog een ander kaliber. Succes!
Dat zou kunnen verklaren waarom een band op een smalle velg iets lichter rolt dan op een brede, de doorsnede is "ronder".johntelleman schreef:Pas op, banden vallen breder om bredere velgen.frank bueters schreef: Heb er meteen een paar bredere velgen bij geregeld, met Frank
Mijn 2.15 BA's vallen om 36 mm velgen even breed als Gudy's 2.35 BA's om smalle velgen.
John.