Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ( GPS ) routes in Japan. - Forum Wereldfietser

( GPS ) routes in Japan.

In onze voor bereiding voor een leuke route door Japan zijn we op zoek naar GPS tracks.
Kijkend op Google earth ziet Japan er niet uit om even op de bonnefoi te gaan fietsen.

Onze interesse liggen in rustige wegen, mooie dorpjes, af en toe een tempel.

Wie o wie helpt ons op weg voor een mooie route.


John.
Twee jaar geleden zouden we gaan. Maar jammer genoeg ging dat 'om redenen' even niet door. Even? Jawel, even! Het staat nog steeds op de 'willen we nog fietsen' lijst.
Destijds natuurlijk al info ingewonnen en voor rustig fietsen kan je het best naar Hokkaido. Ik hou deze draad natuurlijk in de gaten!
John

Misschien heb je hier wat aan.

http://www.japancycling.org/

mvg
Jan Schoutsen
Hi John,

Kikitjah (een Belgisch forumlid) bereidt een fiets/kampeertocht voor in Japan (zij studeert ook Japans). Ik ontmoette haar vorig jaar september op de sleutelcursus van Martin.

Gee
Bedankt voor de info, een mooie site!

John.
Hoi John,

Ik ga deze zomer inderdaad ook naar Japan, maar ik ga niet met een gps.
Ik kan je dus jammer genoeg niet verder helpen.
Als je verder nog dingen wilt weten over Japan dan wil ik je graag helpen waar ik kan!

Lieve groetjes,
Kikitjah
Hoi Kikitjah,


Is dat een typisch Belgische naam???

Naar welke stad vlieg je?

Die GPS gaat in Japan onze redding worden.
Volgens kenners zijn de kleine weggetjes alleen van Japanse borden voorzien.
Hopelijk kan ik voor de tijd een overzicht vinden van hete bronnen en campings.

John.
Hoi John,

De volgende tip had ik al gemaild naar jou en kiki. maar voor de volledigheid van dit draadje nog eens op het WF. De japanse dame van Findingsahi (lid van wereldsefietsfilmpjes) gaat van het voorjaar op een culinaire tour door Japan. Ze spreekt engels. Wellicht kan zij je verder helpen. http://findingsachi.com/

In het draadje dat ik hierboven gepost heb, zitten ook een aantal contactpersonen die engels spreken en je verder kunnen helpen.
Hoi John,

Kikitjah is mijn gebruikersnaam, niet mijn echte naam, die is Kelly ;)

Ik vlieg vanuit Parijs naar Osaka en neem dan een binnenlandse vlucht naar Wakkanai, helemaal in het noorden. De terugvlucht is vanaf Tokyo, naar Amsterdam en dan naar Brussel.

Een gps lijkt me inderdaad handig, maar ik weiger koppig om er eentje te kopen (niet veel geld op overschot) en te gebruiken (de avontuurlijke manier, die ik me wel meer dan eens zal beklagen). Ik kan een aantal basisbegrippen in het Japans zeggen en schrijven, dus met wat hulp van de Japanse bevolking zal het me hopelijk wel lukken! :)

Hoe gaat jullie tocht er ongeveer uitzien (qua vertrek en tijdsduur)?
Japan is een land vol culturele facetten, dus ik raad je aan om je toch een klein beetje te verdiepen in de cultuur, zodat je geen al te grote flaters slaat (hoewel ze van gaijin (buitenlanders) veel door de vingers zien). Geen hashi (eetstokjes) rechtop in je kom rijst zetten, geen saus over je rijst gieten, schoenen uitdoen voor je ergens binnengaat en de binnenslippers aandoen, de binnenslippers uitdoen als je een tatami-kamer (die geweven matjes) betreedt, de binnenslippers ruilen voor badkamerslippers als je de badkamer ingaat (deze laatste NOOIT aanhouden in de rest van het huis), en nog vele andere kleine dingen die Japanners zeker op prijs zullen stellen ;)

Als je hete bronnen (onsen) wil bezoeken zou je eigenlijk naar Beppu moeten gaan, op Kyushu (het meest zuidelijke eiland). Hier zijn veel onsen en de stad wordt door veel Japanners beschouwd als de place-to-be voor onsen. Onsen kan je verder op héél veel plaatsen in Japan vinden, maar een overzichtje heb ik nog niet meteen gevonden. Als je wil dan vraag ik het eens aan iemand wiens dochter in Japan woont, misschien dat zij je verder kan helpen.

Lieve groetjes,
Kelly ;)
Kikitjah schreef: Als je hete bronnen (onsen) wil bezoeken zou je eigenlijk naar Beppu moeten gaan, op Kyushu (het meest noordelijke eiland).
Meest noordelijk Eiland Kikki?!!

John, ik heb hier nog een aantal boeken liggen waarmee je wat basiszinnen kan leren en een engels-japans woordenboekje (fonetisch). Mogen jullie lenen.

Zo even contact gehad met Findingsashi http://findingsachi.com/ en zij gaat de waypoints van haar culinairetour bijhouden, bovendien gaat zij filmpjes op Vimeo plaatsen. Helaas vertrekt ze bijna rond dezelfde tijd als jullie drie.
Woops!

Het meest zuidelijke eiland dus! Het is aangepast ondertussen :)

Haar site ziet er tot nu toe veelbelovend uit!

Groetjes,
Kelly
Hoi Kelly,

Op http://www.japancycling.org/v2/info/land.shtml staat onder het kopje wind dat ie van SE naar NW waait.
Al over nagedacht???

John
Hoi John,

Ik heb het reeds enige tijd terug gelezen. Het heeft me echter niet van gedacht kunnen veranderen, ik ben immers koppig zijn als ik eenmaal iets in gedachten heb. Bovendien zijn er nog mensen die in het noorden zijn vertrokken, dus onmogelijk is het niet (ook al mis ik waarschijnlijk de ervaring die zij waarschijnlijk wel hadden). Toch bedankt voor het melden :)


Lieve groetjes,
Kelly
ik ga in november 6 weken fietsen in thailand,zijn daar ook gps routes?

gr marco