De Hemelvaarttrektoch staat weer voor de deur en ik ben eigenlijk benieuwd wie er zoal meegaan en waarom? Je kunt natuurlijk meegaan omdat het zo gezellig is, maar ik kan me ook voorstellen dat je juist meegaat om bepaalde nieuwe onderdelen te testen of om ervaring op te doen. Zo wil ik mijn nieuwe achterdrager wel eens onderwerpen aan een test en hoop ik vooral dat ik mijn NBTII niet hoef te testen.Wereldfietser.nl schreef:
De Randstad en het Westland, bekend van files, beton en veel mensen op een kluitje. Toegegeven, het is niet mogelijk om alle verstedelijking te vermijden maar wel zo veel mogelijk. Tussen het beton en de kassen door biedt Zuid-Holland-zuid mooie fietspaden in verschillende omgevingen. De LF1 is velen al bekend en zal ons het eerste stuk begeleiden. Daarna steken we het Westland over via oude tramlijnen welke nu fietspaden zijn. Aan de zuidkant van de Oude Maas gaan we over de dijkweggetjes richting Kinderdijk. Wereldberoemd, maar ben je er zelf al eens geweest? Tussen de weilanden in de polders van het Groene Hart door weer naar het noorden om als laatste opnieuw via de duinen terug te keren naar Den Haag. Veel water om ons heen en er zal dan ook een aantal keren van pontjes gebruik gemaakt worden.
Wanneer:
Van donderdagochtend 20 mei tot zondagmiddag 23 mei 2004. De start is om ongeveer 10:00 en we proberen om zondag vroeg in de middag weer terug te zijn.
Waar:
De start- en finishplaats van de tocht is het Centraal Station van Den Haag.
Route-informatie:
Openbaar Vervoer: Het Centraal Station Den Haag is het eindpunt van diverse lijnen. Op korte afstand ligt het station Hollands Spoor.
Aangezien het een trektocht is kun je het beste op de fiets of met het OV naar Den Haag gaan. Als je met de auto komt kun je beter buiten het centrum een parkeerplek zoeken of, als je de avond ervoor op een camping overnacht, de auto bij de camping te laten. Parkeren in de binnenstad is een kostbare zaak.
Kosten:
Overnachting op de camping en eten/drinken zijn voor eigen rekening. Er wordt zoveel mogelijk op terreinen van Natuurkampeerterreinen, SVR of soortgelijk gekampeerd.
Meer Informatie en aanmelden:
Voor meer informatie en voor het aanmelden kun je contact opnemen met Gerard Poorthuis via g.poorthuis@quicknet.nl of na 19.00 via 0226-413654.
Dus waarom ga je mee?
------------------------------------------------------------------
Belangrijke aanvulling
Er wordt verderop in het verhaal besproken om de avond tevoren samen te komen op een camping. Na wat suggesties over en weer is de keuze gevallen op camping de Uylenberg (Website: http://www.uylenburg.nl/camping/ ). Het zou kunnen zijn dat je een kaart van Stichting Natuurterreinen nodig hebt, maar volgens Bert Sitters staat deze camping niet op hun lijst. Aangezien je met 4 man op een kaart mag, zal dit uiteindelijk wel loslopen.
Er wordt ook besproken waar je eventueel je auto kwijt kunt zonder deze bij een camping te zetten of in de dure stad Den Haag. Freek heeft hiervoor een goede suggestie:
Voor alle twinny-loaders, tacxers en andere fietsaanhangers/dragers etc, mensen die de auto willen parkeren: langs de A13 afslag Delft Noord Rijswijk/Zuid zit een bedrijventerreintje waar je de auto kunt parkeren. Staat ie veilig, de mijne staat er elke dag. Route: vanaf de r'dam afslag nemen, op afrit linksaf viaduct over, 2e stoplicht na viaduct links onder grijs bedrijf door en de parkeerplaatsen liggen voor het oprapen. Komend vanuit Den Haag is het 1e stoplicht na de afrit links.
Vanaf daar is het simpel naar camping Uyleberg: rijd de Fazantlaan uit, einde rechtsf Sniplaan in. 1e bruggetje links watertje over. gelijk links, 1e rechts, 1e links , fietspad nemen, A13 over, na de stoplichten rechtsaf, langs de A13, 500 m bruggetje over, links, bruggetje rechts, gelijk links de weg blijven volgen, einde weg met bocht mee naar rechts, volgen, op t-splitsling rechts door rijden en even late rzie je camping links liggen. Ongeveer 10 min. fietsen.
------------------------------------------------------------------