Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reisweblog - Forum Wereldfietser

reisweblog

Ik heb mij laten verleiden een reisweblog op te zetten, en uiteraard te onderhouden tijdens mijn fietsreizen in Europa. Mijn eerste ingeving is het Internetcafe!
Maar deze mogelijkheid zal zich niet dagelijks voordoen. Ben ik ook niet van plan trouwens. Een keer per week hooguit. Maar zijn er nog andere mogelijkheden zonder netbooks e.d. mee te slepen.
koert
Koert,

Welkom op het forum!

In veel bibliotheken en bij de VVV's kun je vaak ook gratis internetten.
Er zijn ook mogelijkheden om het met een mobiele te doen, of een smartphone...

Gr
Eric (die dit vanaf een Android 'telefoon' berichtte)
Juist in Europa, waar veel mensen een eigen internet-aansluiting hebben, zijn internetcafees schaars. Walter hield een dagboek bij per SMS. Je kan hem om tips vragen. Een Wordpress-weblog is zo gemaakt. Er zijn ook versies voor smartphones en hulpmiddelen om bijdragen per email te publiceren.
Ik gebruik zelf al een aantal jaren wordpress en mijn eigen codes. Dit laatste is iets minder makkelijk als je geen programmeer kennis hebt.

Wordpress kan je met je telefoon posten (wifi vereist) of via internet cafe.
Je hebt er veel plugins voor om leuke extra's toe te voegen.

Bij al mijn reizen gebruik ik ook www.poi66.com om mijn locatie door te zenden (sms / http code)

De reis van afgelopen zomer zag er als volgt uit: eigen site ,poi66.
Op steeds meer campings heb je een wifi-aansluiting. Deze kunnen trouwens wel vrij prijzig zijn.
Op bijna elk terras in een beetje stad vind ik wel een 'open' wifi, al dan niet bedoeld. Ik zou geen uitgebreide dingen erop doen, maar een reisverslagje posten zou ik wel aandurven.

Groeten
Eric