Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Bulgarije - Forum Wereldfietser

fietsen in Bulgarije

In juni wil ik een fietstocht (van zo'n 3 weken) maken in Bulgarije.
Daarbij heb ik nog wel wat praktische vragen over -onder andere- de volgende onderwerpen:

De reis erheen (met trein of vliegtuig?)
Een bruikbare wegenkaart
Verblijf op campings of in pensions
De staat van de wegen en de drukte met autoverkeer
Leuke routes, mooie plaatsen en handige aan- of afraders....

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Groet,

Jaap
Jaap

Wij zijn vorig jaar ook een week of drie aan het fietsen geweest in Bulgarije. Met Wizz air kun je er goedkoop heen vliegen (Sofia).
We zijn in de westelijke helft van het land gebleven, Campings stonden wel op onze kaart maar zijn we niet tegengekomen. Her en der je tentje opzetten gaat echter prima, hotelletjes niet duur.
De wegen zijn regelmatig vol gaten maar goed fietsbaar. In de regio Sofia was men minder vriendelijk, de rest van het land was erg gastvrij.
t Is de moeite om de verschillende gebergtes te doorkruisen, ze zijn wezenlijk verschillend. Onder Plovdiv richting griekenland (Rhodopes) prachtig fietsen (bezoek de Devils Throat!), de Pirin bergen nodigen uit voor een wandeltocht naar een piek (Bezbog bijv. eerst een lift dan een paar uurtjes lopen). Als je ook onverhard wilt fietsen, er is een mooie route over de flank van Pirin gebergte naar t vertrekpunt vd liften.
Kan er nog een hoop over schrijven, maar het land is sowieso geschikt voor fietsavonturen, t eten is er bijzonder goed en water overal voor niks!
O ja, de kaarten bleken nogal eens verouderde informatie te geven maar nooit problemathisch. Eén met cyrillische benamingen is wel zo handig.

Roel
Wij zijn er een maand geweest in 2007. Gevlogen met Germanwings. We hebben in B&B geslapen die je overal voor een appel en ei vind. Ik weet niet hoe het met de drukte nu zit, weet wel dat de autoverkopen ontzettend in de lift zaten... Eten is heerlijk! Bijvoorbeeld de Chopska salade. We hadden en kaart gekocht in Duitsland bij de duitse ANWB met het cyrillisch schrift, ben helaas de naam vergeten. De route staat in het begin van het filmpje en die was erg mooi. Kust zou ik mijden. Ergens op dit forum staat er geloof ik nog een verslag van me onder de landen info of als apart verslag bij mijn eerste vragen. Ik heb ook nog een draadje over weg van de snelweg geopend waar een autoluwe route vanaf het vliegveld beschreven staat aangemaakt. Maar goed of de situatie nu nog zo is. FF zoeken dus.

Gevonden! http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5412
Kijk ook eens onder de Landeninfo en 'weg van de snelweg'

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/1882444[/wfvimeo]
Hallo Blanche en Roel,
bedankt voor jullie reactie, mijn enthousiasme groeit met ieder bericht!
Blanche, ik zag dat je een oude lijn op het forum hebt geactiveerd. Daar valt inderdaad een hoop info uit af te lezen. Fantastisch! Ik stel voor dat we op die lijn verder communiceren, dat is wel zo effectief.
Groet,
Jaap