Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen Koga Signature. - Forum Wereldfietser

Gestolen Koga Signature.

Dit kwam ik toevallig tegen:

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/w ... -euro.aspx

Renaat
Klopt het dat dit dan onder de inboedelverzekering valt?
Wanneer de garage afgesloten was, valt het volgens mij onder de inboedelverzekering.
In november gekocht, half januari gestolen...2 keer op gefietst...wel wrang als je net wat (een klein beetje probeert) aan je gezondheid te gaan werken...na 52 jaar....(heeft het dan nog zin?) tsja.....en dan een fiets aanschaft van 4000 euro...een lidmaatschap van de sportschool is goedkoper en geen last van pekel in de winter...
Maar ja,...sommigen hebben een motor van 10.000 euro in de schuur staan om 2 keer per jaar te gaan rijden...

maar wrang blijft het...ik hoop dat de fiets snel weer te voorschijn komt....men moet van een ander zijn spullen afblijven...
Fokko, niet zo pessimistisch: het heeft altijd zin meer te bewegen.
Wim
Mee eens, altijd blijven bewegen ook op de fiets, al is het de eerste keer op je 50e!
Fokko, je hebt gelijk, men moet van een anders spullen afblijven.
T.a.v. van verzekeringen geldt meestal dat je gedekt bent voor wat beschreven staat in de verzekeringsvoorwaarden, echter als de verzekeringsmij het ergens anders onder kan schuiven dan laten ze zo'n kans niet glippen. Om maar niet hoeven uit te keren aan de verzekerde. Daarover is veel ellende ontstaan voor verzekerden. "Ben je verzekerd, betaal je altijd trouw jouw premie, kost het veel tijd en energie om je rechten af te dwingen." Ik heb menigmaal een casus verdedigd voor de rechter, maar de algemene conclusie luidt: de verz.mij moeten af en toe een behoorlijke draai om de oren hebben.
audrey schreef:Wanneer de garage afgesloten was, valt het volgens mij onder de inboedelverzekering.
Volgens mij zijn Nederlandse en Belgische verzekeringen niet zomaar te vergelijken. Diefstal is geen standaard onderdeel van wat bij ons een 'de brandverzekering' wordt genoemd (wat in werkelijkheid dus ook een inboedelverzekering is, want het dekt niet enkel brand maar b.v ook stormschade, schade van overstroming, ...).
Slechts voor die mensen die bij betalen om ook tegen diefstal verzekerd te zijn, valt dit onder deze verkering, maar dat is een minderdheid. (Volgens mijn gegevens geen derde van alle verzekerden.)
Fokko schreef:In november gekocht, half januari gestolen...2 keer op gefietst...wel wrang als je net wat (een klein beetje probeert) aan je gezondheid te gaan werken...na 52 jaar....(heeft het dan nog zin?) tsja.....en dan een fiets aanschaft van 4000 euro...een lidmaatschap van de sportschool is goedkoper en geen last van pekel in de winter...
Op eender welke leeftijd heeft beginnen bewegen zin. Of je daarvoor ineens een fiets van 4000 euro nodig hebt vind ik wel een terechte vraag, maar rijke mensen zijn mijn inziens vreemde wezens.
Revanho schreef:Op eender welke leeftijd heeft beginnen bewegen zin. Of je daarvoor ineens een fiets van 4000 euro nodig hebt vind ik wel een terechte vraag, maar rijke mensen zijn mijn inziens vreemde wezens.
Anderzijds staan ik elke willekeurige woonwijk, armoedige wijken incluis, legio auto's waarvan alleen al de meerprijs van het glimmen van de lak groter is dan de totaalprijs van een goede fiets waar menig lid van dit forum zich met oprechte trots kan vertonen.
Leon