Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkoop vliegen naar China? - Forum Wereldfietser

Goedkoop vliegen naar China?

Hallo,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een fietstocht in China. Het (nog wat vage) plan is om van Guilin naar Xi'an te fietsen. Ik schrik echter nogal van de prijzen van de vliegtickets. Je zit zo op 1000 euro voor een ticket :shock: , en dat is dan nog exclusief fiets.

Wie heeft tips om goedkoper naar China te vliegen?

groet, Gerben Mensink
Volgens mij is dat een gewone prijs.
Heb je ebookers al geprobeerd? En AirBerlin heeft gunstige tarieven voor de fiets. Soms is vanuit een buurland vliegen goedkoper.
Ik had gekeken bij wereldtickets.nl en vliegwinkel.nl. De prijzen bij ebooker (heb ik ook even gekeken) zijn min of meer vergelijkbaar. Het lijkt er op dat we het inderdaad met deze prijzen moeten doen.

groet, Gerben
Kijk ook eens bij bmair. Met Egyptair of Emirates vanaf Düsseldorf kan het veel goedkoper naar Guangzhou. Vanuit Guangzhou zit je met de bus over de gloednieuwe snelweg in een uur of 8 in Guilin. Terug vanuit Peking zal ook wel lukken (open jaw-ticket). Wel met overstap Dubai), en dat is met de fiets altijd een risico.
Gerben,

Afgelopen jaar naar Kunming China gevlogen met Malaysian airlines tickets zijn wel iets duurder maar de fiets mag gratis mee, dit gaat binnen een verhoogde bagagevrijdom van 35 kg.
Vooraf even vragen of fiets mee mag boeken en dan tel. doorgeven dat er een fiets meegaat.

Veel succes

Paul Snoeij
Paul Snoeij schreef:.... Malaysian airlines ... fiets mag gratis mee, dit gaat binnen een verhoogde bagagevrijdom van 35 kg.
Hoi Paul, hoe krijg je bij Malaysian die verhoogde bagagevrijdom? Volgens hun website mag je in economyclass 20kg meenemen.
Kunming ligt wel een eind uit de buurt van de route die wij zouden willen fietsen. Het idee van vliegen naar Guangzhou en dan de bus naar Guilin is zeker een aardige optie!
Nu nog even uitzoeken of vanuit Xi'an iets dergelijks op de terugweg ook kan.

Waarom is Dubai trouwens een risico? Zitten er veel Arabieren om een fiets verlegen?

groet, Gerben
Overstappen is sowieso een risico: kans dat de fiets niet meegaat met de tweede vlucht, vooral bij een korte overstap, en meer kans op beschadigingen door extra overladen.
Afgezien daarvan heb ik slechte ervaringen met Dubai, maar dat kan een incident geweest zijn: we vlogen drie jaar geleden vanuit Düsseldorf met Emirates naar India en moesten daar drie dagen op de fietsen wachten voordat die uit Dubai waren doorgestuurd. En ze waren ook nog beschadigd... Maar goed, Emirates heeft wel veel bestemmingen in Azië en je kunt zonder veel kosten terugvliegen vanuit een andere plaats dan waar je geland bent, en dat is erg prettig voor fietsers.
via aeroflot vlieg je voor minder dan 500 euro naar bejong/shangai

- www.connections.be
- www.joker.be
Probeer het eens bij een van de Chinese reisbureautjes in Amsterdam, er zit er ook eentje op de Gelderse kade, heet Holaan Travel Service, hier kunnen wij meestal best voordelig een ticket kopen. Ik heb naar Guangzhou helaas geen ervaring met het meenemen van de fiets, ben hier meerdere malen zonder fiets geweest.
Bij Holaan kopen wij meestal de tickets van Amsterdam (vertrek 's avonds om 19:00 uur) naar Guangzhou met China Southern Airlines, tussenstop in Beijing (even anderhalf uur uit het vliegtuig en daar dus meteen door de douane, na anderhalf uur vlieg je met hetzelfde vliegtuig door naar Guangzhou) goede maatschappij!
Van Guangzhou vlieg je in een uur naar Guilin, er wordt volgens mij om het uur naar Guilin gevlogen vanaf Guangzhou Baiyun Airport, erg mooi daar in het Karstgebergte. De omgeving van Guilin staat bij de chinezen bekend als een van de mooiste gebieden van China! Je moet zeker ook de omgeving Yangshuo bezoeken, is ook erg mooi, hier zitten wel meer buitenlandse (Duitsers en Amerikanen) toeristen als in de andere chinese plaatsen.
Ik heb helaas niet genoeg dagen, ander zou ik zo mee willen fietsen. Houdt er wel rekening mee dat in het binnenland weinig mensen engels spreken.

Veel plezier daar in China,

Vincent
Dit draadje is niet meer actueel, maar voor mensen die in de toekomst hier rondneuzen voor info: Amsterdam - Hongkong begint rond de 700 euro op de site van D-reizen, en dan heb je nog een rechtstreekse vlucht ook, met KLM.
In een ander draadje op deze site staat een verslag van iemand die een rondje vanuit Hongkong heeft gefietst naar Guilin and Yangshuo. Link naar een blog. Ik telde 17 daarop fietsdagen en wat stukjes met het openbaar vervoer om Hongkong in en uit te komen.