Zeer eenvoudig en snel op te zetten mosgroene tunneltent.Voor 2personen .
2fietsen kunnen in voor gedeelte als men het voorwiel weglaat 1fiets kan der zo in.

Binnentent kan achteraf in gehaakt worden of naar het voeteinde op gerold worden .Wat ik als groot voordeel heb ervaren als trekkerstent .Men kan de binnen tent altijd als eerste droog opbergen .Niks zo vervelen als bij regen weer nog in een natte binnentent kruipen.

Een grote verluchtings opening helemaal bovenaan de voortent doet goed dienst als afvoerschouw bij het in de voortent kokerelen.
Nooit nat geworden in deze tent mits juist opstellen .Laag gedeelte naar de wind geen probleem met contactvocht wegens door hangen buitenzeil .

Weinig of geen UV schade.Slaapgedeelte 130+-H en 130 B vooraan tot 100 B aan het voeteinde L 220.gesloten voortent 180 met 1voor ingang 1zij ingang .Ik heb ze ongeveer 200 overnachtingen gebruikt .Als der zon was kon ik ze smorgens meestal zonder condensatievocht opbergen. Zeker niet versleten of kapot of verduurt.
Ik was der altijd heel zuinig op ze koste 10jaar geleden dan ook iets meer dan €500.


Matriaal :bogen:Easton7075W-T9 8,64mm diameter.

Binnenzeil ripstop nylon water afstotend Scotchgard behandeling.

Buitenzeil Ripstop nylon 3xsiliconen elastomeercoating 6x sterker polyurethaangecoated nylon.UVbestendig.

Enkel hilleberg de zweedse tentenmakers gebruikte 10jaar geleden het zelfde topmatriaal.

Grondzeil nylon 3xpolyurethaan1xacryl laag Nooit een onderzeil gebruikt en altijd droog gelegen.Zelfs op de noordkaap met stortregen.

Enkel een paar gebroken stokken gehad waardoor er èèn extra gat is onstaan in de sleuf om de tentstokken door te steken dit euvel geeft verder geen problemen.

Enkele lussen om de binnen tent vast te maken terug vast genaait.


Verder helemaal kompleet in orde


Gewicht :2950gr volgens fabrikant

Zonder storm lijnen en met goed weer op te stellen met slechts 5 haringen.

Verpakt 18cm doormeter 50cm lang .
Kan zo netjes in een lange ortlieb oproltas

Ik heb der veel plezier aan gehad En wens ze nu te verkopen.Wegens stopzetten hobby Fietsreizen.

Prima toptent voor starters om nog 3à5jaar te gebruiken.En lowbuget

birdland heeft de lowland kariboe op de website staan .prijs nu nieuw.€600


prijs€80 Enkel af te halen Belgie prov.Antwerpen tel+32495251269.