Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 2 februari 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 2 februari 2011

Wellicht nog een Rondje onder winterse omstandigheden. Een mooi alternatief voor de Elfstedentocht.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug. Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan je verlichting en opvallende kleding.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 2 februari, 2 maart, 6 april, 4 mei en 1 juni (3e verjaardag Rondje Amsterdam), 6 juli. Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Hej Koert,

Gisteravond ben ik van Noordwijk langs de Ringvaart naar A'dam gefietst en ik vond het eigenlijk wel leuk in het donker. Dus ... wanneer het niet regent of ijzelt is het best mogelijk dat ik 2 februari een Rondje Amsterdam meefiets.
Vind ik zelf wel een mijlpaal!

Groeten,

Loes.
Ha Loes,

Ja, de Ringvaart is een beetje vergeten gebied bij het Rondje Amsterdam. Misschien wel een goed idee om op 2 februari een Rondje Haarlemmermeer te doen. We kunnen, wanneer dit te ambitieus is, het rondje altijd inkorten via de Geniedijk door Hoofddorp.

Gr. Koert.
Let op! De Geniedijk is op het moment ter hoogte van de A4 afgesloten. Het betreft het stuk tussen de Rijnlanderweg en de Aalsmeerderweg. De bruggetjes, alles is gesloopt voor omwille van de uitbreiding van kantorenbouw. De doorgang voor fietsers zal vermoedelijk wel weer eens goed komen.

Wim
Om 19.00 uur gaat het weer los. Met een stevig tegenwindje volgen we de Amstelveense oever van de Amstel. De groene led-staatverlichting doet vreemd aan. We rijden door het gezellige centrum van Ouderkerk en volgen hierna de loop van de Angstel tot het Abcoudermeer. Vanaf hier zichzaggen we door het Groengebied dat in zekere zin de begrenzing vormt van Amsterdam Zuidoost. In een grote lus cirkelen we om de Gaasperplas heen en vanaf Driemond brengt het riviertje de Gaasp ons in Diemen. We houden halt voor een cafeetje voor een warme chocolademelk. Typisch Amsterdamse volksliederen knetteren uit de geluidsboxen terwijl een paar stamgasten vals meehuilen. Ik haal opgelucht adem wanneer we even later weer op huis aan koersen.