Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ergens vermoed ik dat hij het plaatje wil beamen... Anders kant het nog eenvoudiger: de kaart die Roald bedoelt aan de wand plakken. Dat geeft een prima beeldresolutieBlanche schreef:Zoek een mooie foto van een kaart op op internet. Sla deze op als afbeelding op je pc. Gebruik paint shop pro om een lijntje te trekken op je afbeelding. En afdrukken maar.
Ik heb de kaart in delen gescand en met Adobe Photoshop aan elkaar gemonteerd en verkleind tot A3. Aangezien mijn printer van A4 formaat is, heb ik de getekende kaart in jpg-bestand op een USB-stick opgeslagen en dan ermee naar de printwinkel 't Hartje, Korreweg 38, 9715 AB Groningen (tel 050-577 9365). Voor maar een paar euro heb je een mooie full-colour uitdraai in A3 formaat! Ik heb thuis een eigen machine om al mijn fietsreisboeken van een spiraalrug te voorzien.Mark P schreef:Mijn complimenten Martin!
Deze kaart ziet er schitterd uit. Heb je de originele kaart in 1 keer kunnen scannen, of was de kaart daar te groot voor?
Groeten,
Mark
Erik, ik neem aan dat je een GPX track van je route hebt. Even googelen gaf diverse gratis programma'tjes die GPX naar bitmap converteren (BMP, JPG etc). Eenmaal bitmap zou je de track in ph.shop met alphakanaal op een gescande michelin- of googlemapskaart moeten leggen. De mate van succes zal afhangen van de kwaliteit van de GPX-Bitmap conversie.bikelike schreef:Ik kom er niet uit. Bikemap en Bike Route Toaster werken prima, maar zodra ik Bosnië binnenga geeft ook OSM slechts grotere wegen, en de aardigheid van mijn route is dat hij juist heel vaak de kleine weggetjes heeft. Als ik dan toch de route ga intekenen, dan is er te weinig context om het te begrijpen.
Kortom, ik baal.