Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje Groningen 2011! - Forum Wereldfietser

rondje Groningen 2011!

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Nu in het nieuwe jaar moet er uiteraard weer begonnen worden met fietsen en dat doen wij dus met een rondje Groningen. De dooi begint in te treden en de fietspaden worden weer begaanbaar, slecht weer is dus niet aan de orde :P .

Het volgende rondje Groningen start op zondag 9 januari om 10.00 uur bij het Peerd van Ome Loeks. Ik zorg wel voor wat lekkers!

Laat wel even weten of je mee gaat fietsen, anders ga ik misschien naar de Kargadoor in Utrecht. Uiteraard geniet het rondje Groningen mijn voorkeur.

Gr Paul
paul1987 schreef:Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Nu in het nieuwe jaar moet er uiteraard weer begonnen worden met fietsen en dat doen wij dus met een rondje Groningen. De dooi begint in te treden en de fietspaden worden weer begaanbaar, slecht weer is dus niet aan de orde :P .
bosrandjes kunnen nog aardig link zijn met hobbelende ijsplaten, maar meer als sneeuwduinen van een halve meter ben ik nog niet tegengekomen.


Het volgende rondje Groningen start op zondag 9 januari om 10.00 uur bij het Peerd van Ome Loeks. Ik zorg wel voor wat lekkers!

Laat wel even weten of je mee gaat fietsen, anders ga ik misschien naar de Kargadoor in Utrecht. Uiteraard geniet het rondje Groningen mijn voorkeur.

Gr Paul
Je brengt dat verkeerd: "Uiteraard zal het Rondje Groningen niet worden onderbroken door storende diavoorstellingen of andere interrupties"
:wink:
Ook namens mij allemaal weer veel fietsplezier en prachtige avonturen gewenst in 2010.

Als er niet spontaan weer bakken sneeuw en/of ijzel uit de lucht komen zal ik er zijn as zondag. Heb er zin in. Lijkt een eeuwigheid geleden dat ik voor het laatst gefietst heb.
Wie weet nog een leuke/mooie route??

tot zondag Cilia
Fleurke schreef:Ook namens mij allemaal weer veel fietsplezier en prachtige avonturen gewenst in 2010.

Als er niet spontaan weer bakken sneeuw en/of ijzel uit de lucht komen zal ik er zijn as zondag. Heb er zin in. Lijkt een eeuwigheid geleden dat ik voor het laatst gefietst heb.
Wie weet nog een leuke/mooie route??

tot zondag Cilia
We kunnen altijd heen en weer naar Kiel Windeweer voor een koffie/appeltaart stop
hebben we al een tijd niet gefietst! Leuk idee en een mooie route.
Ik sluit me aan bij Cilia, wanneer er niet weer opnieuw sneeuw valt en de temperaturen enigszins acceptabel zijn ga ik graag mee!
Vooral die appeltaart van Marten lijkt me niet te versmaden :wink:

Jan
IJs en weder dienende wil ik wel een rondje meedoen. Wat is het tempo en de afstand wat er gemiddeld wordt gereden? Mijn conditie is ongeveer 6000 km per jaar, redelijk gelijkmatig over de maanden verdeeld. In de winter hou ik het graag op 25 km per uur en als het warmer wordt tot 35 km per uur. Is dat ok? Patria
Patria Dublin schreef:IJs en weder dienende wil ik wel een rondje meedoen. Wat is het tempo en de afstand wat er gemiddeld wordt gereden? Mijn conditie is ongeveer 6000 km per jaar, redelijk gelijkmatig over de maanden verdeeld. In de winter hou ik het graag op 25 km per uur en als het warmer wordt tot 35 km per uur. Is dat ok? Patria
35 is beslist niet OK in mijn ervaring ;)
Beste Patria nog wat aanvulling op Marten's bericht.
Tot nu toe ligt het gemiddelde van de "groningenrondjerijders" ongeveer op 20-22km p/u, uiteraard afhankelijk van de weersomstandigheden. We fietsen bij voorkeur landschappelijk mooie routes, waaronder ook onverharde; schelpen; ...paden kunnen vallen. Die lenen zich niet zo voor met 35km p/u! De weg naar de appeltaart van Marten gaat wat mij betreft door de Westerbroekstermadepolder, ook niet echt geschikt voor racen. Cilia
Tot 35 km is ok betekent dat ik het dan kan bijbenen. Het heeft niet per se mijn voorkeur. 20 tot 22 km per uur is geen probleem.
En nu maar hopen dat het boven nu is. Tot dan.
het zier er goed uit voor het weekend, vanaf vrijdag voorspellen ze tot nu toe flinke dooi dus hopelijk zijn de fietspaden schoon zondag.

Kijk erg uit naar de fietstocht!
Patria Dublin schreef:Tot 35 km is ok betekent dat ik het dan kan bijbenen. Het heeft niet per se mijn voorkeur. 20 tot 22 km per uur is geen probleem.
En nu maar hopen dat het boven nu is. Tot dan.
Mijn ervaring is dat als je gewend bent in je eentje flink door te kachelen, het voor 'het rondje' raadzaam is een of meer lagen kleding extra aan te trekken!
Hallo Paul

wij zullen er dit keer niet bij zijn.Envolgende week gaan we naar Ineke Ronald,om in de V.S een rondje te fietsen,in maart hopen we er weer bij te zijn, fijne fietstocht.
groetjes Paulus enCo
Paul,

Fijn dat je de organisatie weer op je neemt. Saskia en ikzelf kunnen er helaas niet bij zijn wegens andere verplichtingen. Veel plezier en goed weer gewenst!
Het is alweer een poos geleden dat ik heb meegefietst maar ik heb wel weer zin in een flinke tocht. En het weer ziet er ook gunstig uit. Ik sta om 10 uur bij Ome Loeks!

Tot morgen!
Marion
Dat wordt morgen een mooie tocht! Een aantal nieuwe gezichten en een heerlijke appeltaart bij Marten. De weersverwachting voor morgen is redelijk goed weer met een beetje zon erbij. Heb er erg veel zin in! :D
paul1987 schreef:Dat wordt morgen een mooie tocht! Een aantal nieuwe gezichten en een heerlijke appeltaart bij Marten. De weersverwachting voor morgen is redelijk goed weer met een beetje zon erbij. Heb er erg veel zin in! :D
Afbeelding

De meeste ellende was vandaag al van de paden gedooid, en al te veel zuigende ondergrond zoals net van het ijs verloste bospaden gaan we deze keer vermijden.
Hallo Paul,
Goed dat je de organisatie opgepakt hebt. Helaas zullen wij niet aanwezig zijn, we vinden het erg jammer maar we hebben andere verplichtingen.

Paulus en Co,
Leuk dat jullie naar de VS gaan, doe Ineke en Ronald de groeten en we horen graag bij het volgende rondje hoe het jullie in de VS is vergaan.

Groetjes,
Rene en Geke
Paulus en Co ook namens mij een hele mooie reis in de VS met Ineke en Ronald.
En doe ze de lieve groeten.

En aan de medefietsers morgen: misschien toch nog een beetje oppassen voor gladheid morgenochtend!! Er is kans op vorst aan de grond en met de regen van nu
kan dat verraderlijk zijn. Dat er niet al valpartijen zijn voor dat iedereen bij het Peerd is.

En Marten ik neem aan dat die 2 schalen op de foto vol met appeltaart zitten?
Als ik goed tel zijn we met z'n 6-en. 1 schaal per 3 pers! moet genoeg zijn toch?

Tot morgen. En voor alle anderen: hopelijk tot februari of maart of .... Cilia
Helaas kan ik niet mee, ons huis wordt binnenkort gerenoveerd. Dus veel spullen inpakken....