Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malaria drugs, nu snap ik het! - Forum Wereldfietser

Malaria drugs, nu snap ik het!

Jaren lang hoor je hoe erg Malaria is, er gaan zo veel mensen aan dood etc etc.

Lekker interessant dacht ik, er zijn toch pillen voor? dan moet de regering de "dat sort" land de pillen gewoon kopen, niet zo moeilijk ...toch...

Vandaag mijn pillen op gehaald, voor mijn fiets tochtje in Oeganda, 5 weken "goede shit" €150, mensen in "dat sort"landen kunnen wel een maand of meer van €150 eten..

Nu snap ik "het probleem"..........

*sigh*
Wij zijn enorm rijk in vergelijking met dat soort landen. En evengoed weten we het te presteren om het van de daken af te schreeuwen dat we in een crisis zitten. :roll:
DeFietsreiziger schreef:Wij zijn enorm rijk in vergelijking met dat soort landen. En evengoed weten we het te presteren om het van de daken af te schreeuwen dat we in een crisis zitten. :roll:
De mate van geluk hangt veelal af van de reikwijdte van je blikveld. Na het fietsen door 86 landen heb ik nu wel door dat een crisis veelal bepaald wordt hoe je tegen de situatie aankijkt.

Maar goed, terug naar de topic, malaria is een van de meest dodelijke ziektes waarvan we velen slechte voorbeelden hebben gezien. Als reiziger wil je dat echt niet oplopen hoe graag je ook wilt integreren in het land. Effe slikken dus (zowel de pil als de prijs:))

Veel plezier in Oeganda. Is een erg mooi fietsland.
En nog beter: ook die duurste anti malaria pillen werken niet goed :)
Zelf enkele jaren geleden in Congo geweest met een 15tal mensen, voor een kleine maand. Drie verschillende pillen werden geslikt door leden van de groep. Als ik mij niet vergis is er van iedere groep wel iemand terug gekomen met malaria...

Maar zo erg is dat niet wanneer je hulp kan krijgen ter plaatse, enkele dagen goed uitzieken en enkele serieuze spuiten in de billen. ;) Zelf geluk gehad en geen malaria opgedaan, maar wel een infectie van het spijsverteringsstelsel gehad (volgens tests ter plaatse was dat wel malaria, verder onderzoek achteraf door het tropisch instituut in Belgie sprak dat tegen)

Maar toch veel plezier ermee, u er vooral niet door laten afschrikken!

Inderdaad veel te duur en zeer jammer dat dat vaak ontbetaalbaar is voor de lokale bevolking die geen goede medische hulp kan krijgen, voor wie dat wel een zeer serieus probleem kan zijn...