Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF Fahrradmanufactur T-Belt Alfine 11-Gang - Forum Wereldfietser

VSF Fahrradmanufactur T-Belt Alfine 11-Gang

http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=1957

Laatst deze fiets tegengekomen.
Magura HS 33 Remmen
Belt Drive systeem
Alfine 11 speed versnellingsnaaf
...
lijkt mij de perfecte fiets voor een zeer schappelijke prijs (€1749), vergeleken met een Koga signature (zonder belt drive) van ongeveer €2700
Zit er ergens een addertje onder het gras?
Iemand ervaring met VSF Fahrradmanufactur?
Is het kader misschien niet geschik voor de zwaardere belading?

Groeten,

Jetse
Volgens mij heeft de Koga dan een Rohloff naaf. Daar zal in elk geval een deel van het prijsverschil in zitten.
die koga van 2700 is zonder rohloff-naaf, maar ook met alfine 11 speed...
Rohloff is misschien de top op vlak van versnellingsnaven, maar naar mijn mening te duur voor de gemiddelde portefeuille van een student...
De 3 versnellingen minder neem je er dan maar bij... neen?
Jetse schreef:die koga van 2700 is zonder rohloff-naaf, maar ook met alfine 11 speed...
Rohloff is misschien de top op vlak van versnellingsnaven, maar naar mijn mening te duur voor de gemiddelde portefeuille van een student...
De 3 versnellingen minder neem je er dan maar bij... neen?
Neen. Voor het beoogde gebruik is een Alfine11 vast een keurig ding, maar het is geen Rohloff met drie versnellingen minder. Als je serieus op reis wil en je hebt de centen niet voor een Rohloff kun je beter een 3 x 9 Deore derailleur groepje monteren
Waarom neem je als student niet gewoon LX of zo? De Alfine gaat op den duur kapot, en dan kan je de hele fiets wel weg knikkeren. De Alfine lijkt me prima voor mensen die hun fiets slecht kunnen onderhouden zoals ouderen. Voor jongeren zou het onderhouden van een derailleur systeem geen probleem moeten zijn.
Nee. De Alfine naaf is een product zonder voor mij erg heldere functie: veel teveel versnellingen voor althans een Nederlandse woon-werk fiets, en te weinig voor vakantie. De Rohloff naaf is heel degelijk, en heeft een voldoende groot bereik voor een vakantiefiets. Die Alfine naaf is vast minder degelijk, en heeft een geringer bereik. Het is daarmee geen erg geschikte naaf voor een vakantiefiets. Fahrradmanufaktur is overigens een zeer gerespecteerd merk van prima betaalbare vakantiefietsen. Met een studentenbudget zou ik gaan voor een goede fiets met derailleur, zoals een Surly Long Haul Trucker of een Fahrradmanufaktur T400. Kijk ook eens hier: http://www.wereldfietser.nl/images/stor ... kantie.pdf
O ja, en die riem is evenmin probleemloos: zoek hier maar eens.
Wim
Jetse schreef:(€1749), vergeleken met een Koga signature (zonder belt drive) van ongeveer €2700
Ik begrijp het prijsverschil ook niet helemaal. Dus heb ik even gekeken op de Koga site.
Maar ik kwam uit op een prijs van € 2150,- voor de Koga, geen 2700!
Ik heb in februari een 26" signature met Rohloff en SON naaf dynamo (en SON koplamp) aan geschaft voor dat bedrag. Wat heb je allemaal bij elkaar geklikt om met de naaf op hetzelfde bedrag uit te komen.
DeFietsreiziger schreef:
Jetse schreef:(€1749), vergeleken met een Koga signature (zonder belt drive) van ongeveer €2700
Ik begrijp het prijsverschil ook niet helemaal. Dus heb ik even gekeken op de Koga site.
Maar ik kwam uit op een prijs van € 2150,- voor de Koga, geen 2700!
'k zie wat ik verkeerd deed...
ik begon vanaf de worldtraveler - configuratie...
dat is met tubus dragers en vaude tassen e.d....
als ik begin van een naakt kader kom ik rond de 2000 euro uit, maar dan wel met shimano naafdinamo en versnellingsnaaf...
Mark P schreef:Ik heb in februari een 26" signature met Rohloff en SON naaf dynamo (en SON koplamp) aan geschaft voor dat bedrag. Wat heb je allemaal bij elkaar geklikt om met de naaf op hetzelfde bedrag uit te komen.
Hoe je voor dat bedrag een signature met rohloff en SON kan bekomen? geen idee...
Ik zie dat Fahrradmanufaktur zowaar een vakantiefiets met een SRAM-groep aanbiedt, X9-X0 nog wel. Dat we dat nog mee mogen maken.

Grtjs, waltertje
Met dat budget zou ik eens kijken naar Gudereit. Dan heb je voor hetzelfde geld een fiets met Rohloff naaf. Weliswaar zonder riemaandrijving maar dat mag de pret mijns inziens niet drukken: www.gudereit.nl
Kalkhoff agattu lite; Alfine 11 met riem: 1249,-

Dus dan is de VSF knap duur.
Ik verkoop al jaren VSF fahrradmanufaktur. Een zeer scherp geprijsde fiets, maar in kwaliteit minder dan een Koga, Snel of Santos.
Zet ze eens naast elkaar en je zult het zien.
Zien? Een fiets is vooral om op te fietsen. Is er ook merkbaar verschil in kwaliteit?
Eric, wat is er dan van mindere kwaliteit?
Op zicht kan ik, als niet-framebouwer, niet direkt zeggen of frame A van veel betere kwaliteit is dan frame B. Iets te veel variabelen waar ik te weinig van weet vrees ik.

Feiten moeten we hebben!
Kwestie van nog eens iets bij te leren :)
Daarom zeg ik dat je ze naast elkaar moet bekijken; een plaatje vertelt meer dan duizend woorden :wink:

Om je een idee te geven: De laklaag is minder, soms zitten er op de rupsen laspitjes, VSF maakt -voornamelijk- stalen frames, die hebben meer onderhoud nodig.
Kijk eens naar de afwerking van alle kabels en elektriciteitsdraadjes. Op de Magura remmen hebben ze een brakebooster bezuinigd.

En euh, als een VSF binnenkomt, moeten we bijna alles demonteren en opnieuw monteren (met wat meer vet/montagepasta) en alle gaatjes natappen. Maar ja, dat is ons probleem en dat valt onder service. :lol:
Nou, geeft dit je een idee?

Maar ja, alle waar naar zijn geld. Dus een A-merk vergelijken met een goedkoop Duits merk kan wel, maar doe het vooral als je niet zo veel geld te besteden hebt.

Wellicht is het beter een tweedehands Santos Travelmaster, Koga Signature, Snel Safari/Savanne, Vittorio te kopen?

Maar VSF, blijft voor het geld een goede fiets.
En Johojo (hmm vreemde naam heb je van je ouders gekregen) een fiets is inderdaad iets om op te rijden; en daarvoor is een testrit weer goed. Ga naar de Fiets- en Wandelbeurs eind februari of ga testrijden bij je dealer.

Eric
Eric Schuijt schreef:Daarom zeg ik dat je ze naast elkaar moet bekijken; een plaatje vertelt meer dan duizend woorden :wink:

Om je een idee te geven: De laklaag is minder, soms zitten er op de rupsen laspitjes, VSF maakt -voornamelijk- stalen frames, die hebben meer onderhoud nodig.
Kijk eens naar de afwerking van alle kabels en elektriciteitsdraadjes. Op de Magura remmen hebben ze een brakebooster bezuinigd.

En euh, als een VSF binnenkomt, moeten we bijna alles demonteren en opnieuw monteren (met wat meer vet/montagepasta) en alle gaatjes natappen. Maar ja, dat is ons probleem en dat valt onder service. :lol:
Nou, geeft dit je een idee?

Maar ja, alle waar naar zijn geld. Dus een A-merk vergelijken met een goedkoop Duits merk kan wel, maar doe het vooral als je niet zo veel geld te besteden hebt.

Wellicht is het beter een tweedehands Santos Travelmaster, Koga Signature, Snel Safari/Savanne, Vittorio te kopen?

Maar VSF, blijft voor het geld een goede fiets.
En Johojo (hmm vreemde naam heb je van je ouders gekregen) een fiets is inderdaad iets om op te rijden; en daarvoor is een testrit weer goed. Ga naar de Fiets- en Wandelbeurs eind februari of ga testrijden bij je dealer.

Eric
hmmm... wat kan het leven soms duur zijn...
'k denk dat 'k nog een aantal jaartjes op mijn minerva ascot ga blijven rondtoeren.
misschien volgend jaar eens uitrusten met een alfine 11 (ik rij nog steeds met 7 deore-versnellingen rond). In mijn ogen lijkt dit "een betaalbare rohloff"... oké, je moet inboeten op het bereik, maar dat neem ik er dan maar bij. trouwens, van 7 naar 11 zal al als een hele verbetering aanvoelen.
Momenteel dient mijn fiets nog steeds voor de dagelijkse verplaatsingen, en is de fietsvakantie die ik af en toe onderneem slechts bijzaak...
later, als ik zelf de kost verdien eens uitkijken naar een echte vakantiefiets :D