door
Gerco_H » zo 28 nov, 2010 19:45
Hoi. Ook ik sta verbaasd over het grote aantal (ogenschijnlijke) vakantiefietsers hier in Nijmegen. Sinds wij begonnen zijn met reizen per fiets, heb ik een facinatie ontwikkeld voor fietsen die eruit zien als vakantiefiets (en de mensen die erop zitten). In eerste instantie zeiden wij altijd tegen elkaar: "hee kijk, een echte!" als we een fiets met lowrider spotten. Toen ik echter wat nauwkeuriger begon op te letten en zag hoe weinig van deze lowriders gebruikssporen droegen, werd ik wat sceptischer. Ik krijg meer en meer het idee dat de fietsenmakers hier de kapitaalkrachtige klanten al gauw een dure Koga aanpraten. Met zo'n fiets kun je dan ook nog op reis, mocht je dat ooit willen. En zo'n lowrider, dat staat toch ook stoer? Zoiets als een spoiler op je auto. Diezelfde mensen zijn dan waarschijnlijk ook in het bezit van een SUV (voor als je per ongeluk in de woestijn belandt, je weet maar nooit!).
Maar wellicht ben ik te cynisch en zijn het allemaal enthousiaste vakantiefietsers. De omgeving is in ieder geval inpirerend genoeg. Nu nog een écht goede fietsenzaak in de stad en je gaat richting een waar fietswalhalla
Overigens heb ik ook een stadsbarrel voor de deur staan en de goede fiets in de schuur. Misschien ook een verschil met Amsterdam: vrijwel iedereen hier hééft een tuin(tje) met een schuur(tje)...
groeten, Gerco