Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opties voor riemaandrijving - Forum Wereldfietser

Opties voor riemaandrijving

Ik vroeg me af. Je hebt een riemaandrijving met Truvativ Stylo (4 bolt 104mm BCD).
En je wil iets anders hebben samen met een andere bottom bracket.
Wat voor mogelijkheden heb je dan?
Zie hier:
http://www.carbondrivesystems.com/forbi ... hp?lang=us

een lijst met te gebruiken onderdelen.

veel fiets plezier.
Nee, die ken ik al. Het gaat me niet om andere vertandingen, maar om een keuze in andere merken.
DeFietsreiziger schreef:Ik vroeg me af. Je hebt een riemaandrijving met Truvativ Stylo
Volgens mij haal je wat door elkaar. Je hebt riemaandrijving met de bijbehorende tandwielen en je hebt crankstellen. Zo'n Truvativ ding zegt niks, je kunt er ook wat beters voor substitueren.

Gates maakt riemschijven met 5 x 130 en 4 x 104mm steek, en allerlei Chinezen ( en ook Phil Wood) maken alternatieve riemschijven

Een ander tandriem systeem is van Schlumpf
Die van Phil Wood heb ik gezien, erg mooi spul. Maar de verkrijgbaarheid zo'n nieuw voortandwiel lijkt me lastig. En de prijs natuurlijk.

Dus als het even kan wil de de 4 x 104mm steek behouden (ivm met de verkrijgbaarheid van de Gates tandwielen). Welke andere chinezen hebben dan nog meer een passend crankstel (het lieft met een JIS natuurlijk)?
DeFietsreiziger schreef:Die van Phil Wood heb ik gezien, erg mooi spul. Maar de verkrijgbaarheid zo'n nieuw voortandwiel lijkt me lastig. En de prijs natuurlijk.

Dus als het even kan wil de de 4 x 104mm steek behouden (ivm met de verkrijgbaarheid van de Gates tandwielen). Welke andere chinezen hebben dan nog meer een passend crankstel (het lieft met een JIS natuurlijk)?
Als het perse chinees moet zijn dan kun je bij Langhan gaan kijken, zelf zou ik eerder shoppen bij Sugino, TA, Middleburn ed