Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welk fietsslot - Forum Wereldfietser

welk fietsslot

Beste medefietsers.

Tot op heden neem ik altijd dat degelijke en 1,8 kg zware abus slot mee. Tot vorige week toen ik mij realiseerde dat dat ding 1,8 kg weegt, net zo veel als mijn hele kleine tentje. Dat kan beter buiten NL:
Wat voor fietssloten nemen anderen mee voor buiten NL maar wel in Balkan en(zuid)-Europa?
Rob
Als je echt iets lichts wilt hebben.

BBB Microsafe BBL-10 minislot (47 gram)

Cycla (120 gram)

Een combinatie kan natuurlijk ook.
al eerder langs zien komen, en nog niet eens zo lang geleden..:
http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... ot&start=0
Cycla fietsalarm:
Als het te koud is (temperatuur onder de 8°C), werkt mijn cycla fietsalarm niet. Het geeft dan geen kik.
Herkenbaar?
Luc.
lvdb1956 schreef:Cycla fietsalarm:
Als het te koud is (temperatuur onder de 8°C), werkt mijn cycla fietsalarm niet. Het geeft dan geen kik.
Herkenbaar?
Luc.
Ik lees ergens over Cycla:

"Ze verklaarden dat in de eerste leveringen (september) dit probleem voorkwam."

Dat was in 2009. Misschien dat die dingen nu wel goed zijn?
Is er nog geen bruikbare anti-diefstal gps-tracker die je in je fietsframe kunt inbouwen?
Als je met zo'n tracker je hond kunt terugvinden dan moet dat toch ook met een fiets kunnen?
Jan Eleveld schreef:Is er nog geen bruikbare anti-diefstal gps-tracker die je in je fietsframe kunt inbouwen?
Als je met zo'n tracker je hond kunt terugvinden dan moet dat toch ook met een fiets kunnen?
Laten we het zo zeggen: de politie raakt nog wel eens een lokfiets kwijt ;)
Lichtste én goedkoopste oplossing: geen slot en wildkamperen. Werkte bij mij "zelfs" in Marokko.
In Oost-Europa is een fiets geen hoofdprijs. Juist een BMW-auto is daar een "hoofdprijs".
Jan Eleveld schreef:Is er nog geen bruikbare anti-diefstal gps-tracker die je in je fietsframe kunt inbouwen?
Daar is tie dan:

http://www.bikebiz.com/news/read/gps-bi ... r-launches
m-gineering schreef:
Daar is tie dan:

http://www.bikebiz.com/news/read/gps-bi ... r-launches
Dat is goed nieuws. Vooral die laatste zin.

"The firm also similar tracking devices in the works too, including a tracker hidden inside the bicycle frame."

Ik zie anders al iedereen per ongeluk het achterlicht van hun vriendin stuk maken. :D
http://www.youtube.com/watch?v=pTPFrww6zdA

:shock: :lol:
neem ik nie mee op fietsreis....
Wat vinden ze nog allemaal uit?
Cycla fietsalarm. Onder andere op mijn fietsreis naar Italie, een rondrit door Duitsland als bij dagelijks gebruik in het centrum van Sneek. Werkt prima!
En daarnaast een heel eenvoudig kabelslotje om de fiets ergens aan vast te zetten. Als er dan iemand aan gaat zitten rommelen, begint de Cycla te gillen. Zelfs 's nachts op de camping een keer, toen er een mus op het stuur ging zitten. Parkeer 's nachts je fiets dus nooit bij vogels in de buurt..... :wink: of zet 's nachts het fietsalarm niet aan.
Ik had hetzelfde gewichtsprobleem, en dan met z'n tweeën met de fiets op vakantie is dat al snel 3,6 kg. En als je onderweg je fiets eens een poosje met al je bagage wilt laten staan... Wat dan.
Ik heb de pin van het kettingslot laten knippen en daar een meter of 3 RVS kabel van 4 mm met een lus aan vast laten persen bij een watersportzaak. Aan het uiteinde ook een lus. Zo kan ik twee fietsen aan elkaar vast zetten en de kabel gelijk door de handvaten van de fietstassen halen. Lukt ook nog om een behoorlijk dikke boom. Geeft een veilig gevoel, de serieuze fietsen of tassendief met zware draadtang houd je niet tegen maar de gauwdief wel. Weegt niet veel en kostte maar ongeveer €15.
Arie63 schreef:Ik had hetzelfde gewichtsprobleem,
Welk gewichtsprobleem? O, hetzelfde als de topicstarter uit 2010... :roll:

Carl