Ik heb ook een idworx Off Rohler van juli 2010.
Na een maand precies hetzelfde probleem. De klinkverbindingen maken een slecht contact, en ze zijn nog niet eens geoxideerd, kun je nagaan. Dat maakt de verlichting erg onbetrouwbaar.
Hoewel het meer iets is van SKS dan van van idworx, gaat de laatste met de keuze van deze niet-robuuste onderdelen natuurlijk niet geheel vrijuit. Overigens was zowel de dealer als idworx meer dan welwillend om het spatbord te vervangen, maar ik denk dat je dan na een tijdje weer tegen hetzelfde probleem loopt.
Het idee van het laminaat met geleiding is op zich erg goed bedacht, maar de constructie deugt niet, dus iedere poging om bijvoorbeeld de klinkpunten een keer met een hamer vaster te slaan of het spatbord te vervangen is geen duurzame oplossing.
Tegen mijn principes in (toch fiks bedrag voor de fiets neergeteld) heb ik besloten dit zelf te wijzigen. Met de instelling dat de perfecte fiets dan nog perfecter kon
Ik heb het spatbord gedemonteerd, de klink-contactjes (alle 4 stuks) van binnenuit voorzichtig uitgeboord zodat deze loskomen van het spatbord.
Aan de binnenzijde heb ik het spatbord schoongemaakt en ontvet, en een 2-aderige draad gelijmd (met Sikaflex 252), die aan voor- en achterzijde door de gaatjes (waar eerst de klinkertjes zaten) is gevoerd. Aan de kant van het achterlicht heb ik deze met kleine kabelschoentjes verbonden aan het achterlicht, en aan de andere zijde heb ik deze draad vastgesoldeerd aan de originele draad waarvan ik eerst de contactjes heb verwijderd. Ik heb hier krimpkous overheen gedaan.
De draad zelf komt noooit meer los van het spatbord, en het achterlicht brandt nu altijd als ik de dynamo aanzet. Heeft intussen de nodige regenbuitjes en modder te verwerken gekregen, maar dat maakt nu niet meer uit.
Ik heb de gaatjes ook voorzien van lijmkit, zodat er geen vocht tusen het laminaat komt. Een avondje aan besteed, maar geeft wel voldoening
Ik ben blij dat ik de aanpassing heb gedaan, dat maakt de verlichting een stuk betrouwbaarder.
Hopelijk heb je hier iets aan.