Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen in de regen - Forum Wereldfietser

Kamperen in de regen

Hi,

Al een aantal jaar en flink wat nachten kampeer ik naar bijna volle tevredenheid in een Sierra Designs Clip Flashlight. Ik heb er inmiddels al een stuk of wat versleten. Bijna in volle tevredenheid, want er zijn twee dingetjes die ik er aan mis:
- Binnentent eerst, dus altijd nat bij inpakken/opzetten in de regen
- Niet vrijstaand

Met name het eerste punt is er eentje dat steeds meer begint te knagen. Natuurlijk, het is bijna altijd droog. Maar na een vakantie een Noorwegen met toch net te veel nattigheid en een steeds grotere neiging om ook bij koud weer (herfst/winter) op pad te gaan, doet me toch wel steeds meer inzien dat dit niet ideaal is.

Vrijstaandheid is meer een 'luxe', ik krijg bijna altijd wel ergens een paar rotspennen in, maar zou in sommige situaties erg handig zijn.

Rekeninghoudend met gewicht, opzettijd, etc, zijn er tenten/tentenfabrikanten die jullie kunnen aanraden in mijn zoektocht naar mijn ideale tentje?
Hoi Eelco,

Er zijn al heel wat topics geweest over tentjes, heb je al gezocht op het forum? Waarschijnlijk staat daar het antwoord wel tussen voor je.
Je tent heeft zie ik zo'n binnendoek van gaas. Ik kan me voorstellen dat je daar geen regen op wilt hebben. Zelf heb ik tenten met een normaal binnendoek, en als daar wat regen op valt is het niet zo'n ramp. Door de goede ventilatie verdampt het ook wel weer en je tent is warmer in koude omstandigheden.
Naar ik begrijp kun je als je er de footprint bij gebruikt de MSR Hubba (al of niet HP) met de buitentent eerst opzetten.
Wim